سلامت نیوز : یك ارتودنتیست درباره پیشرفت های درمانی نوین در زمینه ارتودنسی، گفت: ارتودنسی نامرئی، روشی نوین در درمان ناهنجاری های فك و صورت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، 'مهرداد فتحیان' افزود: ارتودنسی مانند سایر رشته های پزشكی پیشرفت های زیادی داشته و چندین نسل را پشت سر گذاشته است.

وی ادامه داد: در 30 سال گذشته در آمریكا و كانادا انقلابی در این رشته رخ داد و نوع حركت دندان ها و نیروهای مكانیكی كه به دندان وارد می شود، بسیار تغییر كرد.

فتحیان اضافه كرد: در درمان های گذشته، زیبایی كمتر مطرح بود اما هم اكنون ضمن اینكه درمان ها برای بیمار قابل تحمل تر است، سرعت كار افزایش یافته و از لحاظ زیبایی و ثبات نیز بهتر شده است.

وی تصریح كرد: ارتودنسی نامرئی 10 تا 12 سال است كه در درمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این ارتودنتیست گفت: ارتودنسی نامرئی طلق های شیشه ای هستند كه با توجه به ناهنجاری های دندانی تعداد آن ها فرق دارد؛ این طلق ها تا دو سال پیش تنها برای برخی درمان های ویژه قابل استفاده بود اما سال گذشته بسیاری از این مشكلات مرتفع شد.

فتحیان اضافه كرد: البته هنوز هم درمان همه ناهنجاری ها با ارتودنسی نامرئی مقدور نیست.

وی اضافه كرد: این طلق های بی رنگ، روی دندان ها قرار می گیرند و به زحمت می توان آنها را دید و بیمار نیز هر دو هفته این طلق ها را تعویض می كند و ارتودنتیست طلق جدیدی را كه با توجه به وضعیت دندان های بیمار به شركت سازنده سفارش داده وارد دهان بیمار می كند.

فتحیان گفت: البته این طلق ها محدودیت هایی دارد و تنها 15تا 20درصد از افرادی كه نیاز به ارتودنسی دارند، می توانند از آن ها استفاده كنند، ضمن اینكه این درمان بسیار گران است.

این ارتودنتیست درباره رعایت بهداشت در دندان های ارتودنسی شده نیز گفت: عدم رعایت بهداشت در این نوع دندان ها منجر به پوسیدگی ریشه دندان می شود.

فتحیان افزود: بیمار باید تمام دستورات پزشك را به درستی اجرا و نحوه درست مسواك زدن و نخ كشیدن دندان ها را رعایت كند.

وی اضافه كرد: ارتودنسی یك درمان است و چنانچه پزشك و بیمار كار خود را درست انجام دهند، مشكلات و عوارض بعدی برای فرد ایجاد نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha