سلامت نیوز : سازمان بیمه خدمات درمانی در راستای افزایش سطح رضایتمندی بیمه‌شدگان و همچنین بالا بردن سطح كیفیت خدمات، تایید نسخ دارویی بیماران را به صورت اینترنتی راه‌اندازی كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، طی سال‌های اخیر این سازمان طرح تایید نسخ دارویی به صورت اینترنتی را در اولویت كاری خود قرارداده و آن را در استان‌های خراسان رضوی، قم، كرمان، یزد و البرز به صورت پایلوت به اجرا در آورد.

این گزارش حاكی است، در سال جاری برنامه مذكور پس از اجرای آزمایشی در استان‌های پایلوت، در سراسر كشور با هدف كنترل هزینه و تجویز منطقی دارو و همچنین افزایش هرچه بیشتر سطح رضایتمندی بیمه شدگان در حال اجراست.

لازم به ذكر است، نرم‌افزار طرح مذكور از دو بخش تشكیل شده است: (تایید اداره كل، تایید داروخانه) پیش از این تمامی بیمه‌شدگان جهت تایید نسخ دارویی خود باید به ادارات كل بیمه خدمات درمانی استان‌ها در سراسر كشور مراجعه می‌كردند ولیكن با اجرای نرم‌افزار مربوطه تمامی نسخ در داروخانه‌ها تایید شده و فقط داروهای پرونده‌ای (در بار اول)، نسخی كه قیمت آنها بیش از سقف تعیین شده باشد و بعضی از داروهای خاص برای بیماران غیر خاص نیاز به مراجعه به اداره كل دارد.

از مهمترین مزایای بكارگیری نرم‌افزار طرح نسخ اینترنتی دارو می‌توان به مواردی همچون افزایش میزان رضایمندی بیمه شدگان، برآورد و تجمیع میزان مصرف داروهای گران قیمت در سطح كشور و غیره اشاره كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha