سلامت نیوز : علم پزشکی با وجود پیشرفت‌های فراوان و به روز خود، در مطابقت با تکنولوژی‌های جدید فناوری اطلاعات عملکرد کندی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بیمارستان‌های مدرن در سراسر جهان در تلاشند همراستا با ورود دستگاه‌های سهل‌الاستفاده و برنامه‌های غنی از اطلاعات، خود را بیشتر و بیشتر با تکنولوژی‌های موبایل منطبق کنند.

در حال حاضر آیفون و آی‌پد از سردمداران جنبش آی‌تی هستند و پای آیپد به بیمارستان‌ها نیز باز شده است.

پزشکان برای مدیریت کارهای خود و ویزیت بیماران به استفاده از آیپد و سایر تبلت‌ها تمایل یافته‌اند.

در کنار iOS اپل، سیستم‌عامل اندروید گوگل که پلتفورم بازتری نسبت به آی‌او‌اس محسوب می‌شود نیز توجه حوزه پزشکی را به خود جلب کرده است.

Palomar Pomerado Health در سَن‌دیگو کالیفورنیا، یک سیستم عمومی پزشکی است که چرخه کاری خود را با بکارگیری اپ‌های پزشکی اندروید مخصوص خود بهبود بخشیده است.

PHP، بزرگترین منطقه پزشکی کالیفرنیا نیز در سال 2010 پروژه‌ای را کلید زد تا پلتفورم مراقبت پزشکی موبایل ویژه خود را با نام MIAA یا (Medical Information Antyime Anywhere)  بسازد.

ساختار اصلی MIAA متشکل از یک اپ موبایل است که اطلاعات پزشکی بیماران را از سیستم بیمارستان جمع‌آوری کرده و هنگام نیاز تمامی اطلاعات مورد نیاز مربوط به یک بیمار را در اختیار پزشکان می‌گذارد.

نگرانی‌های امنیتی و ناسازگاری با برنامه‌های کامپیوترهای رومیزی موجب تردید و بررسی‌های چندین باره مدیران فناوری اطلاعات واحدهای پزشکی برای انطباق کامل با امکانات آی‌پد و تبلت‌ها شده است.

با این حال، قابلیت حمل آسان آی‌پد، سهولت در استفاده و ارتباط با بسیاری از برنامه‌های کاربردی به زودی درهای تکنولوژی موبایل را به سوی علم پزشکی و سایر صنایع خواهد گشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha