شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4347

بازی های رایانه ای و فكری به دلیل داشتن تنوع زندگی برای كودكان مفید است.

دكتر شیرازی فوق تخصص روانپزشكی كودك و نوجوان و استادیار دانشكده علوم پزشكی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: این بازی ها به سرعت واكنش و گسترش فضای دیداری كودكان اضافه می كند.
وی تاكید كرد: در مواردی كه كودكان تا حدی درگیر این بازی ها شوند كه از سایر  فعالیت های خود باز بمانند یا در مواردی كه با استفاده از آموخته های خود از این بازی  به بزرگترها یا همسالان خود آسیب بزنند، والدین باید به طور موقت انجام این بازی را ممنوع كنند.
وی تصریح كرد: برخلاف نظر والدین، این بازی ها علاوه بر موارد گفته شده با آموزش اولویت های مكانی و زمانی و رقابت سالم آنها را بر ای وورد به اجتماع آماده می كند.
وی بازی ها را روش های برای درمان برخی اختلالات آموزشی و یا حتی تشخیص و درمان بعضی بیماری ها دانست و گفت: گاهی كودكان را می بینیم كه با اسباب بازی ها، بازی های معقول انجام نمی دهند و یا به اصطلاح بازی آنها داستان ندارد كه این نشاندهنده وجود مشكل در كودكان است كه نیاز به درمان دارد.
وی تصریح كرد: محدودیتی  برای استفاده از اسباب بازی های گوناگون برای سنین وجود ندارد و خود كودك باید با توجه به علاقه و توانایی خود اسباب بازی مناسب خود را انتخاب كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha