سلامت نیوز : متخصص ارتوپد و عضو هیات علمی بیمارستان سینا تهران گفت: آسیب های سیستم اسكلتی و عضلانی در اسفندماه بخاطر خانه تكانی سال نو افزایش می یابد.

 به گزارش سلامت نیوز ، 'بابك سیاوشی' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شكستگی ها و تروماهای -ضربه به بدن-ناشی از سقوط از روی اجسام حین خانه تكانی در ایام قبل از نوروز به ویژه در میان زنان، رخ می دهد.

وی ادامه داد: شكستگی های ناشی از افتادن از نردبان، چهارپایه، میز و یا حتی كابینت آشپزخانه بیشتر در نواحی مچ دست یا لگن اتفاق می افتد.

این متخصص ارتوپد خاطرنشان كرد شكستگی های حوادث خانه تكانی از نوع شكستگی های 'كم انرژی' هستند به آن معنا كه شدت آنها از شدت شكستگی ها و تروماهای ناشی از حوادث جاده ای و تصادف، كمتر است.

سیاوشی گفت: با این وجود این شكستگی ها و ضربه ها، زندگی مصدومان را تا چند ماه دچار اختلال می كند.

وی افزود: برخی شكستگی ها روی اعصاب و عروق، فشار می آورد و با ایجاد خونریزی، عملكرد برخی نواحی بدن مانند دست یا پا را مختل می سازد.

این عضو هیات علمی بیمارستان سینا اظهار داشت: گاهی نیز شكستگی ها با زخم و چركی شدن محل شكستگی ها همراه است؛ علاوه برآن بیهوشی در اعمال جراحی، عوارض خاص خود را دارد.

سیاوشی به سالمندان و همچنین افرادی كه دارای مشكل تعادل هستند، توصیه كرد از بالارفتن از اجسام، اجتناب كنند و سایر افراد نیز از محكم بودن پایه نردبان یا چهارپایه، مطمئن شوند.

وی همچنین اضافه كرد: افرادی كه بالای اجسام می روند نباید برای تمیز كردن به چپ و راست منحرف شوند چراكه خطر سقوط و واژگونی آنان وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha