سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 43518
سلامت نیوز: با این‌كه هر روز تعداد زیادی از مردم تصمیم می‌گیرند وزن خود را كاهش دهند، رژیم بگیرند و به باشگاه بروند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از 92 درصد از این تصمیم‌ها هیچ‌گاه عملی نمی‌شود.

تعداد زیادی از مردم حداكثر 5 روز می‌توانند رژیم  غذایی خود را حفظ كنند و بعد از آن دوباره به سر خانه اول خود بازمی‌گردند. نزدیك به 20 درصد از افراد چاق در همان روزها و حتی ساعت‌های اول بعد از تصمیم گرفتن برای كاهش وزن، رژیم خود را می‌شكنند اما متخصصان علوم تغذیه معتقدند، اگر شخصی فقط یك روز رژیم خود را بشكند تمام زحماتش در طول یك هفته به باد می‌رود، زیرا بدن به سرعت كالری‌های دریافت شده را جذب كرده و آن‌ها را جایگزین چربی‌هایی می‌كند كه تا آن زمان آب شده بودند.

زمانی كه یك فرد رژیم خود را می‌شكند به‌طور ناگهانی مقدار بسیار زیادی انرژی را وارد بدنش می‌كند كه گاهی به چند هزار كالری می‌رسد. به این ترتیب در طول یك روز به اندازه تمام نخوردن‌های طول هفته، مواد غذایی وارد بدن می‌شود.متاسفانه بسیاری از مردم تاثیر بسیار مخرب یك روز شكستن رژیم را نمی‌دانند و با این كار لاغر شدن خود را ماه‌ها به تعویق می‌اندازند. در نهایت این بررسی‌ها نشان داد، فقط 5درصد از زنان تا رسیدن به وزن ایده‌آل خود، به رژیم غذایی‌شان پایبند می‌مانند و از هرگونه پرخوری حتی در یك روز اجتناب می‌كنند.

منبع: برترین ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha