معاون سازمان غذا و دارو اعلام کرد: با توجه به اینکه ممکن است داروهای گرانقیت بیماران خاص و صعب العلاج مانند سرطان در خانه‌ها انبار شود و کیفیت خود را از دست بدهد به بیمه‌ها ابلاغ شده است که نسخه‌های بیش از ۲ ماه این داروها را تأیید نکنند.

سلامت نیوز : معاون سازمان غذا و دارو اعلام کرد: با توجه به اینکه ممکن است داروهای گرانقیت بیماران خاص و صعب العلاج مانند سرطان در خانه‌ها انبار شود و کیفیت خود را از دست بدهد به بیمه‌ها ابلاغ شده است که نسخه‌های بیش از ۲ ماه این داروها را تأیید نکنند.
 
به گزارش سلامت نیوز محمدرضا شانه ساز در گفت و گو با فارس، افزود: با توجه به اینکه ممکن است داروهای گرانقیمت بیماران خاص و صعب العلاج مانند سرطان که در اغلب موارد از یارانه دارو هم استفاده می‌کنند در خانه‌ها انبار شود و به خصوص با نزدیک شدن به فصل گرما کیفیت آنها کم شود از سازمانهای بیمه گر خواسته‌ایم حتی در صورت تجویز پزشکان، این داروها را برای مصرف بیش از ۲ ماه تأیید نکنند.

معاون دارویی سازمان غذا و دارو گفت: ذخیره کردن این داروها در خانه عوارض زیادی دارد، زیرا از یک طرف ممکن است به علت نگهداری نامناسب کیفیت و اثربخشی این داروها کم شود یا تاریخ مصرف آنها بگذرد یا حتی ممکن است این داروها در دسترس کودکان قرار بگیرد و خدای نکرده اشتباهی مصرف شود.

وی ادامه داد: بر اساس ابلاغیه جدید به سازمانهای بیمه‌گر اگر مبلغ نسخه این بیماران از یک سقف مشخص بیشتر شود، سازمان بیمه این داروها را تأیید نمی‌کند.

شانه ساز افزود: پزشکان نباید این داروها را برای مصرف بیش از دوماه بیماران تجویز کنند و حتی اگر تجویز هم بکنند، داروخانه‌ها نمی‌توانند این میزان دارو را در اختیار بیمار قرار دهند زیرا قبل از تحویل این داروهای گرانقیمت سازمان بیمه گر باید نسخه را تأیید کند و طبق بخشنامه جدید این کار ممنوع است و اساساً نیازی هم به این کار نیست و در هیچ جای دنیا نیز این حجم دارو را یکباره به بیمار نمی‌دهند.

وی گفت: هیچگونه کمبود دارویی در کشور نداریم و ذخیره دارویی کشور کاملاً اطمینان بخش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha