سلامت نیوز : پنجمین کنگره سراسری اعتیاد (پیشگیری و بحران) از فردا به مدت 3 روز در زاهدان برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، علیرضا سرگزی رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان در خصوص برگزاری این کنگره اظهار داشت: هدف از برقراری این کنگره ارتقا علمی پزشکان در مورد مباحث مربوط به مواد مخدر، پیشگیری و درمان آن است.

وی گفت: برنامه ریزی و دستیابی به یک پروتکل اجرایی برای ارائه راهکار‌ها جهت مدیریت مباحث مربوط به پیشگیری و درمان اعتیاد یکی از مباحث مورد نظر این کنگره است.

سرگزی افزود: نقد و بررسی برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در حال برنامه ریزی، بررسی میزان آگاهی دانشجویان و جامعه نسبت به مواد مخدر، اثرات سوء مصرف مواد مخدر، بررسی علل عدم موفقیت معتادان در ترک اعتیاد و راهکارهای مرتبط با موضوع و دستیابی به یک برنامه و دستور العمل اجرایی مرتبط با این موضوعات و اثربخشی درمانی و مشاوره‌های روانی که باید بررسی شود از جمله محور‌های این کنگره است.

وی اظهار داشت: این کنگره به مدت 3 روز از فردا در سالن اجتماعات دانشکده دندانپزشکی سیستان و بلوچستان فعالیت خود را آغاز می‌کند و اعتیاد کودکان و نوجوانان، اعتیاد تغذیه، جنبه‌های اسلامی، قانونی و اخلاقی اعتیاد و روش‌های نوین درمان دارویی و غیر دارویی این موضوعات ازدیگر مباحثی است که در این کنگره 3 روزه مطرح می شود.

وی ادامه داد: این کنگره دارای امتیاز بازآموزی برای پزشکان و کادر درمان است و در واقع پنجمین کنگره سراسری اعتیاد جهت آموزش هر چه بیشتر پزشکان و کادر بهداشت و درمان است که اطلاعات علمی آنها در این مقوله‌ها به روز و فعال‌تر و در مباحث پیشگیری و درمان با اخرین راهکار‌های درمان آشنا شوند.

سرگزی با اشاره به اینکه همه روش‌های جدید و قدیم اعتیاد در حال بررسی قرار می‌گیرد؛ عنوان کرد: برنامه‌ای مرتبط با خانواده‌های جامعه هدف و همچنین کارگاه آموزشی جانبی در این کنگره در نظر گرفته نشده است.

وی گفت: برنامه‌های این کنگره شامل همه گروه‌های سنی می‌شود و تقریباً همه مواد مخدر از قرص‌های اکستازی تا مواد مخدر موجود و مواد‌های شیمیایی که جوانان امروزه با آن دسته پنجه نرم می‌کنند مورد بحث و بررسی خواهد بود.

سرگزی خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان بیشتر از همه استان‌ها درگیر موضوع اعتیاد است چرا که شرایط دسترسی آن ساده‌تر است و طبیعتاً نیاز هست اقدامات مقابله‌ای بازبینی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha