سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۶
کد خبر: 43550
سلامت نیوز : والدین باید کم خوابی در کودکان را جدی بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز ، سهیلا زمانی، کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: کودکانی که به اندازه کافی نمی خوابند به احتمال بیشتری بعد از بزرگ شدن دچار اضافه وزن می شوند.

وی در ادامه مطلب خود افزود: تحقیقات نشان می دهد کودکان که در دوره بین 3 تا 5 سالگی کمترین میزان خواب را دارند تا رسیدن به 7 سالگی بیشتر در معرض خطر ابتلا به اضافه وزن و حتی چاقی شدید قرار دارند.

زمانی تصریح کرد: متخصصان معتقدند یکی از مهم ترین دلایل افزایش تعداد افراد چاق در طول 3 دهه گذشته در سراسر جهان، میزان خواب کودک بوده است.

وی در ادامه گفت: کمبود خواب روی ترشح هورمون های کنترل اشتها اثر می گذارد که یکی از مهم ترین دلایل مصرف بیش از حد مواد غذایی در کودکان است.

زمانی تشریع کرد: این موضوع ترشح انسنولین را هم تحت تاثیر قرار می دهد که نقش مهمی در سوخت و ساز بدن و سرعت افزایش و ذخیره سازی بازی می کنند.

وی اظهار کرد: تحقیقات نشان می دهد کودکانی که به اندازه کافی خوابیدند نزدیک به سه کیلو گرم از وزن خود را از دست داده اند که بیش از نیمی از آن چربی بود.

وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که گروهی به اندازه کافی نخوابیده بودند فقط 6 درصد کیلو گرم وزن خود را کاهش دادند که بخش زیادی از آن نیز عضله بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha