بررسی‌های اخیر نشان داده‌اند که زنان مبتلا به سرطان تخمدان که پلاکت خون آنها بسیار بالاست رشد تومور در آنها سریع‌تر و احتمال بهبود قطعی کمتر است.

سلامت نیوز: بررسی‌های اخیر نشان داده‌اند که زنان مبتلا به سرطان تخمدان که پلاکت خون آنها بسیار بالاست رشد تومور در آنها سریع‌تر و احتمال بهبود قطعی کمتر است.

بررسی‌ها نشان داده‌اند که اینترلوکین 6 و هورمون ترومبوپویتین که از سلول‌های سرطانی ترشح می‌شوند سبب افزایش تعداد پلاکت‌ها و رشد سلول سرطانی می‌شود و در نتیجه احتمال پیشرفت سرطان تخمدان در بیماران افزایش یافته و بقاء بیماران کاهش می‌یابد.

در قسمتی از این تحقیقات که برروی موش‌ها انجام شده است مشخص شد که آنتی‌بادی منوکلونال به نام سیلتوکسیماب (Ciltoximab) که سبب مهار اینترلوکین 6 شده در نتیجه رشد سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهد. تأثیر این دارو در صورتی که به‌صورت همزمان با داروی شیمی‌درمان پاکلیتاکسل (Paclitaxel) مصرف شود به شدت افزایش می‌یابد.

در یک بررسی کوچک مشخص شد که 18 نفر از خانم‌های مبتلا به سرطان تخمدان که به مدت 3 هفته سیلتوکسیماب (Siltuximab) مصرف کرده‌اند تعداد پلاکت خون در آنها کاهش یافته است.

منبع: موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری از سرطان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha