سلامت نیوز : یك متخصص پوست در یزد گفت: ضد آفتاب‌های حاوی كرم پودر دارای همان خاصیت ضدآفتاب هستند ولی نوع و همچنین SPF آن باید توسط پزشك متخصص پوست تعیین شود.

به گزارش سلامت نیوز ، دكتر "نصرت پورسینا" در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان كرد: اشعه خورشید همراه با نوع خاصی از اشعه به‌نام ماوراء بنفش، طیف های A، B و C دارد كه برای پوست مضر است و این در حالی است كه ماوراء بنفش C از اتمسفر رد نمی‌شود و وارد زمین نمی‌گردد زیرا نوع C بسیار سوزاننده و خطرناك است.

وی افزود: باید در مقابل اشعه نوع A و B، از پوستمان محافظت كامل كنیم. این محافظت توسط پوشاننده‌ها همچون لباس، كلاه، دستكش و عینك آفتابی مقدور است. در بعضی از قسمتهای بدن مانند صورت را نمی‌توان كامل پوشاند، بنابراین لازم است برای نگهداری پوست و حفظ سلامت آن از كرم‌های مخصوص ضد آفتاب استفاده كنیم.

پورسینا ادامه داد: هر ضد آفتابی برای هر پوستی مناسب نیست و باید نسبت به سن، جنس و نوع پوست، ضدآفتاب مخصوص آن زیر نظر پزشك متخصص پوست انتخاب شود. به عنوان مثال برای بچه‌ها باید ضد آفتاب‌های مخصوص اطفال استفاده كرد و برای سنین 12 تا 30 سال باید از ضدآفتاب فاقد چربی استفاده شود. برای سنین 30 تا 45 سال نیز از ضد آفتاب مخصوص پوستهای نرمال و 50 سال به بالا از ضدآفتاب مخصوص پوستهای خشك استفاده كرد.

پورسینا بیان كرد: گاهی وقتها، افراد دوست دارند روی ضدآفتاب، آرایش یا كرم پودر داشته باشند بنابراین كارخانه‌های داروسازی برآن شدند تا در یك فرآورده، ضدآفتاب و كرم پودر را ادغام كنند بنابراین باید از ضدآفتاب‌های كرم پودردار كه استاندارد و دارای پروانه وزارت بهداشت هستند استفاده شود و یا اگر از نوع خارجی آن استفاده می‌شود حتما داری مجوز ورود و مهر استاندارد باشند.

وی تصریح كرد: SPF مخفف Sun protective factor است بنابراین اگر می‌گوییم SPF ضدآفتاب 30 است، بدین معناست كه با استفاده از این كرم، 30 برابر قدرت محافظت از پوست بدون كرم را داریم. برای آفتاب‌های كویری لازم است ضدآفتابهایی با SPF بیشتر از 30 استفاده شود. نوع SPF باید توسط دكتر متخصص مشخص شود.

پورسینا تصریح كرد: گاهی وقتها پوست آنقدر خشك است كه لازم است زیر ضدآفتاب، كرم مرطوب كننده استفاده شود. همچنین كودكانی كه دارای پوست خشك یا مبتلا به اگزمای اطفال هستند لازم است ابتدا از كرم مرطوب كننده و سپس روی آن، ضد آفتاب استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha