چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 43580
سلامت نیوز : هوای سرد برای بیماران قلبی مضر است ؛ به ویژه وقتی كه در حال انجام فعالیت بدنی هستند چرا كه نمی توانند اكسیژن بیشتر مورد نیاز بدن را تامین كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ایرنا ، 'لورنس سینوی' استاد پزشكی و مدیر مركز قلب و عروق دانشگاه پنسیلوانیا گفت:این مطالعه می تواند به پزشكان كمك كند دریابند چرا هوای سرد موجب بروز حوادث قلبی می شود.

تنفس هوای سرد در حین ورزش می تواند موجب توزیع نابرابر اكسیژن در قلب شود.اما یك بدن سالم به طور كلی می تواند بر این مشكل فائق آید و جریان خون را به گونه ای توزیع كند كه قلب به عملكرد صحیح خود ادامه دهد.

در افراد مبتلا به مشكلات قلبی مانند بیماری عروق كرونر این توزیع برابر روی نمی دهد .

این پژوهشگر افزود: اگر در حال انجام فعالیت های انقباضی ایستا یا ایزومتریك هستید و هوای سرد تنفس می كنید قلب شما فعالیت بیشتری از خود نشان می دهد و اكسیژن بیشتری مصرف می كند.

فعالیت های انقباضی ایستا یا ایزومتریك شامل فعالیت هایی مانند پارو كردن برف و یا حمل یك ساك یا كیف لپ تاپ می شود.قلب وقتی كه فرد در دماهای سرد فعالیت می كند بیشتر و سخت تر كار می كند و تعداد تنفس به خاطر توقف و ایست قلبی در طول زمستان بیشتر می شود.

در این حالت دو رویداد مختلف رخ می دهد :'عرضه و تقاضا'.

تصور این محققان بر این است كه در هوای سرد تقاضای اكسیژن در قلب بیشتر می شود و در این شرایط عرضه اكسیژن اندكی مختل می شود.

نتایج این مطالعه در نشریه Applied Physiology و American Journal of Physiology, Heart and Circulatory Physiology منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha