سلامت نیوز : این عضو عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ، در ادامه با بیان اینکه درآمد پیش بینی شده برای هدفمندی یارانه ها در حدود 60هزار میلیارد تومان است، گفت: این بودجه ای که دولت در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد داده است با اعتباری 6000 میلیارد تومانی که دولت باید طبق قانون برنامه پنجم به بخش سلامت اختصاص دهد، اختلاف فاحشی دارد.

به گزارش سلامت نیوز ، دکتر امیدوار رضایی در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: در بودجه سال 91 اعتبارات بهداشت و درمان در حدود 18 هزار میلیارد ریال است و مهمترین عنوان‌هایی از بودجه که در این بخش مورد توجه نمایندگان است ، کمک به بیماران روانی ، سوانح و سوختگی ، مناطق محروم است که در حدود 60 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که می تواند کمک خوبی به این قسمت باشد اما برای رفع کامل مشکلات کافی نیست.

دکتر امیدوار از دیگر نکات قابل توجه بودجه امسال را  ایجاد یک ردیف خاص برای مصوبه مجلس مبنی بر اینکه 10 درصد درآمد هدفمندی یارانه ها  به بخش درمان اختصاص داده شود، برشمرد.

نماینده کمیسیون بهداشت و درمان در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در بند ب ماده 34 لایحه برنامه سال91،  در حدود 21 هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است. که این مقدار اعتباری که در نظر گرفته شده است، با مصوبه ای که مجلس در قالب برنامه پنجم توسعه مبنی بر تخصیص 10 درصد از درآمدهای هدفمند سازی یارانه ها به بخش سلامت، متناقض است.

وی در ادامه با بیان اینکه درآمد پیش بینی شده برای هدفمندی یارانه ها در حدود 60هزار میلیارد تومان است، گفت: این بودجه ای که دولت در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد داده است با اعتباری 6000 میلیارد تومانی که دولت باید طبق قانون برنامه پنجم به بخش سلامت اختصاص دهد، اختلاف فاحشی دارد.

این استاد دانشگاه در ادامه خاطر نشان کرد: در مورد تقویت اعتبارات بیمه‌ای، نیز دولت پیشنها داده است که برای سال آینده اعتباری بالغ بر 1988 میلیارد تومان در اختیار سازمان بیمه خدمات درمانی در نظر گرفته شود.

این نمایندۀ مجلس شورای اسلامی در تشریح نکات و ردیف های دیگر بودجه 91 در بخش سلامت، خاطر نشان کرد: از سال گذشته ردیف جداگانه ای برای اعتبارات سازمان غذا و دارو گذاشته شد و امسال برای اولین بار دولت ردیف مستقلی را برای این موضوع قرار داده است. بودجه بنیاد بیماران خاص مانند تالاسیمی، سرطان و .. که نهادی غیر دولتی است در حدود 30 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و برای بیماران صعب العلاج در حدود 40 میلیارد تومان اعتبار در بودجه پیشنهاد داده شده است. بحث دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد بحث بداشت دهان و دندان کودکان زیر 12 سال است که امسال 43 میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha