سلامت نیوز: نتایج فاز دوم یك آزمایش بالینی نشان داد: داروی آزمایشی جدید برای مقابله با دیابت نوع دوم بدون افزایش خطر افت قند (هیپوگلاسمی)، امكان كنترل قند خون را در این بیماران بهبود می‌بخشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دیابت نوع دوم شایع‌ترین نوع دیابت است به طوری كه از كل بیماران دیابتی، 90 درصد به نوع دوم این بیماری مبتلا هستند و عامل اصلی بروز آن، چاقی است.

داروی جدید كه برای كنترل بهتر قند خون در این بیماران تهیه شده TAK-875 نام دارد و یك قرص است كه ترشح انسولین را در واكنش به هرگونه تغییرات قند خون تنظیم می‌كند. به بیان دیگر داروی جدید در مواقعی كه قند خون در حد نرمال است هیچ تاثیری روی ترشح انسولین ندارد. به این ترتیب داروی فوق مثل سایر داروهای دیابت موجب افت ناگهانی قند خون نمی‌شود.

به نوشته هفته نامه ساندی تایمز، دكتر چارلز بورانت از متخصصان دانشكده پزشكی دانشگاه میشیگان داروی جدید را روی 426 بیمار مبتلا به دیابت نوع دوم آزمایش كرده كه از طریق رژیم غذایی خاص، ورزش و یا درمان دارویی با متفورمین موفق نشده بودند به شكل مناسبی قند خون خود را كنترل كنند.

این كارشناسان تاكید كردند تا رسیدن به نتیجه قطعی باید آزمایشات بیشتری روی گروه‌های جدید داروهای دیابت صورت گیرد تا از ایمن بودن و اثرگذاری مفید آنها اطمینان حاصل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha