سلامت نیوز:  تقریبا 1.3میلیون نفر از شهروندان اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی جان خود را بر اثر ابتلا به سرطان از دست می دهند.

به گزارش ساینس دیلی ، بر اساس گزارش محققان ایتالیایی و سوئیسی كه دیروز چهارشنبه منتشر شد، اما میزان مرگ و میر ناشی از سرطان رو به كاهش است .

بررسی انجام شده از تمامی انواع سرطانها در سراسر 27 كشور عضو اتحادیه اروپا، نشان داد، مردان بیش از زنان گرفتار سرطان هستند.

در این بین، تعداد مرگ و میر ناشی از سرطان سینه در زنان با كاهش چشمگیر رو به روست.

با این وجود، سرطان سینه همچنان مهمترین دلیل مرگ و میر زنان در اتحادیه اروپاست. سرطان ریه كه عمدتا به دلیل مصرف سیگار و یا قرار گرفتن درمعرض دود سیگار دیگران، بروز می كند بیش از سایر سرطانها، مردان را قربانی می كند.

محققان ایتالیایی و سوئیسی در نشریه سالانه سرطان شناسی پیش بینی كردند میزان مرگ و میر ناشی از سرطان در اتحادیه اروپا به 139 مورد در هر 100 هزار مرد و 85 مورد در هر 100 هزار در سال 2012 خواهد رسید.

در مقایسه با آمار سازمان بهداشت جهانی در مورد مرگ و میر تایید شده در سال 2007 در اتحادیه اروپا ، تعداد پیش بینی شده برای سال 2012 ، نشان دهنده كاهش 10 درصدی مرگ و میر مردان و 7 درصدی زنان براثر سرطان است.

به گفته محققان سوئیسی این كاهش تا حدودی به دلیل كاهش مصرف سیگار در بین مردان و تا حدودی به دلیل پیشرفت در فرایند پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان سینه در زنان است.

در انگلیس و لهستان، سرطان ریه مهمترین دلیل مرگ در بین زنان است. میزان مرگ و میر زنان در این دو كشور به ترتیب 4/21 و 9/16 در هر 100 هزار زن است.

انتظار می رود سرطان ریه بیش از 183 هزار مرد و بیش از 78 هزار زن را در اتحادیه اروپا طی سال جاری به كام مرگ بكشاند.

میزان سرطان لوزالمعده در بین مردان و زنان اتحادیه اروپا رو به افزایش است: این مطالعه پیش بینی كننده افزایش از 86/7 مورد در هر 100 هزار مرد در سال 2007 به 01/8 مورد در 2012 و از 24/5 به 38/5 مورد در هر 100 هزار زن است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha