جمعه ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 43661
سلامت نیوز: نتایج یك تحقیق در كشورمان نشان داد كه حدود 65 درصد موارد بروسلوز از طریق مواد لبنی به ویژه شیر آلوده ایجاد شده است.

منصور افضلی متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بروسلوز از جمله بیماریهای شایع عفونی در ایران است كه در بسیاری از موارد علایم آن با علایم برخی از بیماری ها اشتباه می شود.

وی افزود: تب، درد مفاصل و حتی استخوان ها، ضعف، بی حالی تعریق و كم خوابی  از جمله مهمترین علایم بیماری بروسلوز است كه در تشخیص این علایم باید بیشتر دقت شود.

افضلی با بیان اینكه تاكنون مطالعات گوناگونی در خصوص دلایل بروز و ابتلا بروسلوز صورت گرفته است تاكید كرد: نتایج یك تحقیق در كشورمان نشان داد كه حدود 65 درصد موارد بروسلوز، از طریق مواد لبنی به ویژه شیر آلوده ایجاد شده است.

وی گفت: بقیه موارد بروسلوز به طور عمده مربوطه به مصرف سایر فراورده های دامی به ویژه گوشت آلوده به میكروب بروسلا بوده است.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری یادآور شد: بروسلوز بیماری عفونی است كه به طور اولیه حیوانات اهلی و وحشی را درگیر می كند و می تواند به راحتی از طریق حیوانات به ویژه انواع مختلف دام به انسان منتقل شود.

افضلی خاطرنشان كرد: بروسلوز یك بیماری چند سیستمی است و علایم و عوارض آن می توانند بسیار متعدد بوده و با سایر بیماری های عفونی و حتی غیر عفونی اشتباه شود.

وی گفت: با انجام آزمایش و بررسی های دقیق می توان بیماری بروسلوز و علت دقیق و قطعی آن را مشخص كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha