سلامت نیوز: تحقیقات تازه پزشکی نشان می‌دهد که ضعف عملکرد ریه خطر بروز نارسایی احتقانی قلب را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، پژوهشگران دانشگاه نیویورک در تحقیقات خود دریافتند که کاهش عملکرد ریه و بیماریهای مزمن تاثیرگذار بر مجاری تنفسی نظیر عفونت حاد ریوی، خطر بروز نارسایی احتقانی قلب را افزایش می دهد.

بر اساس این تحقیقات، بروز نارسایی احتقانی در قلب باعث خواهد شد که قلب انسان نتواند مقادیر لازم خون را به سراسر بدن پمپاژ کند.

این تحقیقات به افزایش خطر بروز نارسایی احتقانی قلب در طولانی مدت در صورت وقوع مشکل و ناتوانی در عملکرد ریه ها اشاره کرده است.

علایم نارسایی قلبی در طول هفته‌ها و ماه‌ها متعاقب ضعیف تر شدن قلب و توانایی کمتر آن برای پمپ کردن خون بر اساس نیازهای بدن ایجاد می‌شوند. نارسایی قلب اغلب منجر به بزرگ شدن قلب (بطن چپ) می شود.

علایم نارسایی احتقانی قلب شامل تنگی نفس به ویژه به هنگام دراز کشیدن، تورم پاها، مچ پا و ساق پا و اختلالات شناختی یا عدم توانایی تفکر صحیح، خستگی، احساس بی حالی و نزاری و افزایش وزن به دلیل احتباس مایع است.

نارسایی احتقانی قلب یکی از شایعترین علل مراجعه به بیمارستانها در افراد 65 سال یا بیشتر است و سالها طول می کشد تا نارسایی قلب ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha