سلامت نیوز: طی یک آزمایش، تزریق سلول های مشتق قلبی به بیماران دچار حمله قلبی ، به رشد مجدد ماهیچه سالم در قلب آسیب منجر شد . بیمارانی که تحت این عمل سلول بنیادی قرار گرفته بودند، با کاهش قابل توجهی در اندازه زخم باقی مانده بر روی ماهیچه قلب که در اثر حمله قلبی ایجاد شده، روبه رو شده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت پزشکان بدون مرز  ،  نتایج کار آزمایی بالینی موسسه قلب سیدرز ـ سینای لس آنجلس نشان داده که درمان بیماران حمله قلبی با تزریق سلول های مشتق قلبی به رشد مجدد ماهیچه سالم در قلب آسیب دیده کمک می کند.

این بیماران همچنین در پی درمان های تجربی سلول های بنیادی شاهد یک افزایش قابل ملاحظه در ماهیچه سالم قلب بودند.

یک سال پس از دریافت درمان سلول بنیادی، اندازه زخم از ۲۴ درصد تا ۱۲ درصد قلب در این بیماران کاهش یافت.

به گفته ادواردو ماربان، رئیس موسسه قلب سیدرز – سینای و مبتکر این فرایند و فناوری موجود در پژوهش، اگرچه هدف اولیه این پژوهش، تائید امنیت این شیوه بوده، اما تحقیقات بیشتر منجر به کشف شواهدی از درمان زخم حمله قلبی در این اندام و رشد مجدد ماهیچه قلب آسیب دیده شد.

به گفته محققان با وجود یک دهه آزمایش سلول درمانی برای بیماران حملات قلبی، برای اولین بار چنین دستاوردی کسب شده است. تا پیش از این محققان تنها با باز کردن و بستن شریان مسدود قادر به کوچک کردن آسیب قلبی بودند. اکنون این تحقیقات نشان داده که با یک درمان احیاکننده می توان این آسیب را به صورت معکوس درمان کرد.

این کارآزمایی بالینی با نام CADUCEUS، بخشی از یک پژوهش تائیدشده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا بوده که توسط موسسه ملی قلب، ریه و خون حمایت می شود.

در بخش اولیه این فرایند در سال ۲۰۰۹ این محققان به تکمیل شیوه ای پرداختند که در آن از بافت قلبی خود بیمار برای پرورش سلولهای بنیادی مخصوص قلب استفاده می شد. این سلولهای خاص سپس در تلاش برای ترمیم و رشد مجدد ماهیچه سالم به قلب بیمار که در پی حمله قلبی آسیب دیده بود، تزریق شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha