سلامت نیوز: مصرف داروهایی كه برای زخم معده استفاده می شوند و داروهای ضد انعقاد در طولانی مدت موجب ابتلا به پوكی استخوان می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دكتر محمد مهدی امام فوق تخصص روماتولوژی با بیان این كه مصرف ویتامین D از ابتلا به پوكی استخوان جلوگیری می كند، ابراز داشت: ابتلا به برخی بیماری ها مانند پركاری طولانی مدت غده تیروئید و فوق كلیوی، بیماری های روماتیسمی و بیماری های غددی خاص فرد را در معرض ابتلا به بیماری پوكی استخوان قرار می دهد.

وی افزود: افرادی كه بی تحرك هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا به پوكی استخوان هستند و توصیه می شود كه این افراد روزانه حداقل 30 دقیقه ورزش كنند.

دكتر امام تصریح كرد: این افراد باید از ورزش های سنگین و ضرب دار خودداری كنند زیرا ممكن است استخوان های این افراد با ضربه های كوچك دچار شكستگی شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تصریح كرد: پیاده روی مناسب ترین ورزش برای افرادی است كه دچار پوكی استخوان هستند و بهتر است كه پیاده روی كمی تند باشد زیرا عضلات را بهتر نگه داشته و هر چه عضلات قوی تر باشند خطر شكستگی كاهش پیدا می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha