سلامت نیوز: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از راه‌اندازی اتاق‌های ویژه گرمازدگی برای زائران بیمار در حج خبر داد.

سید علی ریاض در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به برنامه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در سال ۹۱ اظهار داشت: بسیاری از برنامه‌های این مرکز پزشکی حالت روزانه و یومیه دارد و در ادامه برنامه‌های پزشکی حج در سال ۹۰ برای حج سال ۹۱ در نظر داریم تا اتاق‌های مخصوص گرمازدگی برای بیماران زائر در حج راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر پس از حج تمتع به سرعت برنامه‌های حج عمره مفرده را آغاز می‌کند، افزود: در ادامه برنامه‌های حج عمره مفرده برنامه‌های پزشکی و آموزشی عتبات عالیات در سوریه و عراق برای زائران نیز انجام می‌شود.

ریاض ادامه داد: بر این اساس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در تلاش است تا با برطرف کردن عیوب و نواقص و همچنین بر اساس نیازهای زائران فعالیت‌های خود را برای عتبات عالیات و حج در سال ۹۱ انجام دهد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به ابتکاری که در حج تمتع گذشته با تجهیز دستگاه‌های دیالیز و همچنین نصب موتورهای برق در عرفات برای رفاه زائران صورت پذیرفت، گفت‌: در تلاشیم که برای نخستین‌بار با استفاده از این موتورهای برق که باعث نوردهی بسیار جهت رفاه زائران کشورمان می‌شود بتوانیم اتاق‌های گرمازدگی را به دلیل بیابانی بودن منطقه زیارتی در عربستان راه‌‌اندازی کنیم.

برگزاری سیمنار علمی برای ایجاد اتاق‌هایی ویژه گرمازدگی

ریاض با بیان اینکه در این رابطه با برگزاری سمینار علمی با اساتید مرتبط با گرمازدگی برنامه‌های تدارک ایجاد اتاق‌های مخصوص گرمازدگی در عربستان را تهیه خواهیم کرد، افزود: در تلاشیم تا با بررسی تجهیزات به روز ضدگرمازدگی در دنیا و همچنین درمان‌های ویژه آن که اطباء ما نیز از آن آگاه هستند این موارد را بررسی و برای حج آماده کنیم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ولی به هر حال مهمتر از تمام این موارد توجه و مراقبت خود زائر است زیرا اگر زائر بتواند به موارد پزشکی و بهداشتی که در آموزش‌های مرکز پزشکی نیز آورده می‌شود توجه کند مسلماً از بیماری‌های مختلف به خصوص گرمازدگی مصون خواهد ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha