سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو گفت: زرد زخم یکی از بیماری های عفونی سطحی پوستی شایع است كه در كشورهای در حال توسعه شیوع بیشتری دارد.

دکتر حسن صیرفی متخصص بیماری های پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: عفونت های باکتریال پوست به چهار فرم اصلی طبقه بندی می شوند که شامل عفونت های اولیه، عفونتهای ثانویه پوستی، تظاهرات پوستی ناشی از عفونت های ارگان های دیگر از جمله سپتیسمی ها و ضایعات پوستی واکنشی نسبت به وجود یک کانون عفونی در بدن هستند.

وی با بیان اینکه اکثریت عفونت های اولیه و ثانویه پوست ناشی از میکروب استافیلوکوک طلائی و یا استرپتوکوک گروه A است، افزود : تظاهرات بالینی ناشی از این عفونت ها بر حسب نوع ارگانیسم و محل آناتومیک عفونت و فاکتورهای وابسته به میزبان متفاوت بوده و به صورت عفونت های سطحی پوست و یا ضایعات عفونی عمقی در نسوج نرم بدن هستند.

وی ادامه داد: در کودکان امکان دارد توسعه عفونت پوستی به داخل سیستم های عمومی بدن از جمله خون موجب ایجاد باکتریمی و ضایعات عفونی متاستاتیک در استخوان ها به صورت آندوکادیت در صورت شود .

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه یکی از بیماری های عفونی سطحی پوستی شایع در کودکان، زرد زخم است که به دو صورت تاولی و غیر تاولی وجود دارد اظهار کرد: زرد زخم غیر تاولی شایع تر بوده و بیشتر در کشور های در حال توسعه و نواحی تروپیکال دیده می شود.

صیرفی اظهار کرد: عامل شایع زرد زخم در کشورهای صنعتی غربی استافیلوکوک طلائی و در کشور های در حال توسعه استرپتوکوک است که در هر حال اصولا عفونت استافیلوکوک طلائی شایع ترین نوع باکتری در ایجاد عفونت های سطحی پوست بوده و گاهی همراهی این دو میکروب با یکدیگر موجب ایجاد عفونت های سطحی پوست می شود .

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha