شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 43758
سلامت نیوز: نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به سرطان در کشورهای اروپایی در سال 2012 نسبت به سال 2007 کاهش قابل توجهی خواهد داشت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، اینطور به نظر می‌رسد که علم پزشکی در حال پیروزی در نبردی است که علیه سرطان آغاز کرده است، زیرا نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد میزان مرگ و میر ناشی از سرطان در اروپا در سال 2012 رو به کاهش گذاشته است.

"کارلو لا وچیا" در موسسه "ماریو نگری" در میلان داده‌های مربوط به میزان مرگ ناشی از سرطان را در سرتاسر اتحادیه اروپا از سال 1970 تا 2007 مورد بررسی قرار داده و نتایج آن را با داده‌های کمیسیون اروپا درباره میزان جمعیت ترکیب کردند.

بر اساس این مطالعات میزان کلی مرگ ناشی از سرطان در سال 2012 به واسطه مسن‌تر شدن جمعیت، بالاتر خواهد رفت با این همه میزان مرگ در اثر ابتلا به این بیماری نسبت به سال 2007 در حدود 10 درصد در میان مردها و هفت درصد در میان زن‌ها کاهش خواهد داشت.

این به آن معنی است که درمان‌های کشف شده برای مهار این بیماری تاثیرگذار بوده و محققان بر این باورند اصلی‌ترین عاملی که تاثیرگذاری این درمان‌ها را افزایش داده است، افزایش گرایش افراد به ترک سیگار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha