سلامت نیوز : مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه ملی كیفیت غذا، دارو و بهداشت ایران، روز دوشنبه 15 اسفند ماه با حضور جمعی از مسئولان وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، سازمان ملی استاندارد، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های عضو شورای عالی استاندارد در مركز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر محمود نجفی، دبیر جایزه ملی غذا، ‌دارو و بهداشت ایران ادامه داد: بر اساس بند 9 مصوبات یکصدوچهارمین جلسه شورای عالی استاندارد، تمامی دستگاه‌های اجرایی (سازمان‌های تحت پوشش قوه مجریه) بایستی در بخش‌های تابعه خود،‌ جایزه کیفیت را برگزار نمایند.

وی افزود: پس از گذشت سال‌ها از تصویب این مصوبه، سال گذشته وزارت بهداشت به‌عنوان اولین دستگاه اجرایی و در بخش‌های مهم غذایی، آشامیدنی، دارویی، بهداشتی، شوینده، آرایشی، سلولزی، آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی و توسط سازمان غذا و دارو، این مصوبه را به اجرا گذارد.

به گفته نجفی خوشبختانه پس از این اقدام، سایر دستگاه‌های اجرایی به پیروی از وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشكی، اقدام به تاسیس جوایز تخصصی كیفیت نمودند.

مشاور صنعتی رییس سازمان غذا و دارو و دبیرخانه جایزه ملی كیفیت غذا، دارو و بهداشت ایران در ادامه با اشاره به نتایج حاصله دوره دوم و مقایسه آن با دوره اول، گفت: در دوره اول 40 شرکت از صنایع غذایی و دارویی در فرآیند نهایی جایزه حضور داشتند که از این تعداد 11 شرکت موفق به دریافت تقدیرنامه اشتهار به کیفیت و حاصل ارزیابی 24 شرکت گواهی‌نامه اهتمام به کیفیت شد.

وی افزود: امسال بالغ بر 60 شرکت در فرآیند نهایی جایزه از تمامی صنایع غذایی، ‌بهداشتی، دارویی و پزشکی در جایزه حاضر بودند که بر مبنای ارزیابی‌های انجام شده تعدادی از آنها به سطح اشتهار و تعدادی نیز به سطح اهتمام خواهند رسید و بخشی نیز موفق به دریافت هیچ گواهی‌نامه یا تقدیرنامه‌ای نخواهند شد.

وی در پایان گفت: در سال جاری نیز همانند دوره اول، تمامی شرکت‌های دریافت کننده تقدیرنامه و گواهی‌نامه، لوایح خود را در مراسم اختتامیه از مسوولان حاضر، دریافت خواهند نمود و بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، دریافت‌کنندگان تقدیرنامه اشتهار به کیفیت از امتیازاتی برخوردار خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha