راه رفتن موجب رفع سفتی عضلات می‌شود

سلامت نیوز : یک فوق تخصص روماتولوژی گفت: هنگام درد شدید كمر، افراد نباید بیش از سه روز در بستر بمانند و پس از گذشت سه روز باید زمانی را به ایستادن و راه رفتن اختصاص دهند.

به گزاش سلامت نیوز ، دكتر محمد مهدی امام در گفت وگو با ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشكی تهران، اظهار داشت: در بیمارانی كه به دلیل مشكلات عصبی دچار درد شدید كمر هستند اغلب استراحت در بستر توصیه می‌شود ولی خوابیدن به مدت طولانی، بهبودی را به تاخیر می‌اندازد.

وی با اشاره به این كه حركت كردن و راه رفتن موجب رفع سفتی عضلات خواهد شد، ادامه داد: حركت كردن موجب قوی‌تر شدن عضلات حمایت كننده ستون مهره‌ها در ناحیه كمر می‌شود و بیمارانی كه به دلیل درد كمر به استراحت در بستر نیاز دارند باید با افزایش تدریجی فعالیت روزمره برای افزایش توانایی عضلات تلاش كنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی یادآور شد: بیمارانی كه با افزایش فعالیت دچار درد بیشتری می‌شوند باید فعالیت خود را تا رسیدن به بهبودی نسبی كاهش دهند.

مبتلایان به درد كمر باید از نشستن به مدت طولانی اجتناب کنند

دكتر امام گفت: هنگام درد شدید كمر نباید بیش از سه روز در بستر ماند و باید پس از گذشت سه روز زمانی را به ایستادن و راه رفتن اختصاص داد.

این فوق تخصص روماتولوژی با تاكید بر این كه نشستن بیشترین فشار را بر ناحیه كمری وارد می‌كند، افزود: مبتلایان به درد كمر باید از نشستن به مدت طولانی اجتناب کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوابیدن به مدت طولانی موجب ضعیف شدن عضلات كمر و تشدید درد می‌شود ولی بیمارانی كه به علت دردهای شدید ناچارند به مدت طولانی در بستر بمانند باید به ازای هر سه ساعت كه در بستر هستند،20 دقیقه راه بروند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha