یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 43848

متخصصان قلب هشدار دادند هوای سرد برای بیماران قلبی مضر و خطرناك است بویژه زمانی كه این افراد در حال انجام فعالیت بدنی در هوای سرد هستند چون بدن این بیماران قادر به واكنش مناسب در برابر تقاضای اكسیژن بیشتر از سوی بدنشان نیست.

سلامت نیوز : متخصصان قلب هشدار دادند هوای سرد برای بیماران قلبی مضر و خطرناك است بویژه زمانی كه این افراد در حال انجام فعالیت بدنی در هوای سرد هستند چون بدن این بیماران قادر به واكنش مناسب در برابر تقاضای اكسیژن بیشتر از سوی بدنشان نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، لارنس آی سینووی استاد طب و رئیس انستیتو قلب و عروق در كالج پزشكی ایالت پن آمریكا در این باره خاطرنشان كرد: این مطالعه به ما كمك می‌كند بهتر دریابیم كه چرا هوای سرد می‌تواند موجب بروز مشكلات قلبی و عروق كرونری شود.

تنفس كردن هوای سرد در حین ورزش كردن موجب انتشار ناگهانی اكسیژن در عضله قلب می‌شود. در بدن یك فرد سالم این تغییر ناگهانی معمولا با مكانیسم‌های خودكار بدن تعدیل شده و جریان خون دوباره جاری می‌شود تا این اطمینان حاصل شود كه قلب فعالیت مناسب و عادی خود را ادامه می‌دهد. اما در افرادی كه به مشكلات قلبی مبتلا هستند، این «مكانیسم تعدیل خودكار» ممكن است صورت نگیرد و در نتیجه تغییرات ناگهانی در اكسیژن خون فعالیت قلب بیمار را به خطر می‌اندازد.

این مطالعه به تفصیل در مجله فیزیولوژی كاربردی و مجله آمریكایی «فیزیولوژی، قلب و فیزیولوژی گردش خون» گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha