سلامت نیوز: پسر کنجکاو انگلیسی که با تحقیقات گسترده اینترنتی به راز بیماری مرگبارش پی برده بود، از پدر و مادرش به خاطر پنهان کردن این موضوع شکایت کرد. زمانی که پدر و مادر «لیل دام» فهمیدند پسرشان در 7 سالگی دچار بیماری نادر نارسایی ماهیچه‌ای شده است ترجیح دادند برای حفظ شادابی و نشاط فرزند دلبندشان این راز را از او پنهان کنند.
اما آنها در این راه کنجکاوی و حساسیت پسرشان را نادیده گرفتند تا اینکه این پسر در مراجعه به مطب پزشکان نام بیماری‌اش را از گوشه و کنار شنید و با تحقیقات اینترنتی به راز سر به مهر پدر و مادرش پی برد.

نارسایی ماهیچه‌ای بیماری است که معمولاً در بین پسر‌ها به وجود می‌آید و تقریباً از هر 3500 تن یک فرد به این بیماری مبتلا می‌شود. البته بروز علایم این بیماری مرگبار از 7-6 سالگی آغاز می‌شود و به همین خاطر در بدو تولد هیچ آثاری از بیماری شناسایی نخواهد شد. در اثر این بیماری فرد برای دویدن، پریدن و حتی تند راه رفتن مشکل پیدا می‌کند چرا که به مرور زمان ماهیچه‌‌‌های او تغذیه مناسب را دریافت نمی‌کنند و هر روز به جای رشد کردن، تحلیل می‌روند. این بیماری‌ با آزمایش خون و نمونه‌برداری از بافت‌‌های ماهیچه‌ای شناسایی می‌شود.
حداکثر طول عمر این بیماران 20 سال است و بندرت پیش می‌آید فردی با این بیماری بیش از این مدت دوام بیاورد.

منبع: روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha