سلامت نیوز : پژوهشگران آمریکایی موفق شدند پروتئین جدیدی را بسازند که قادر است میزان تخریب سلولهای قلبی در پی بروز حملات قلبی را به میزان 50 درصد کاهش دهد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، ترمبوز و بیولوژی عروق آمریکا، پژوهشگران دانشگاه کارولینای شمالی واقع در شهر چپل هیل آمریکا در تحقیقات خود توانستند یکی از پروتئین‌های موجود در بدن انسان و موشها به نام focal adhesion kinase  یا "FAK" را اصلاح کنند.

این پروتئین مسئول محافظت از قلب است و در کاستن از عفونت و تخریب سلولها در پی بروز حملات قلبی نقش دارد.

پژوهشگران با فعال سازی پروتئین، آن را در معرض مجموعه‌ای از سیگنال‌های الکتریکی قرار دادند، به گونه‌ای که این پروتئین با حمل بار مثبت به صورت دائمی فعال شد، پژوهشگران نام آن را SuperFAK گذاشتند و سپس آن را به موشهای آزمایشگاهی تزریق کردند.

پژوهشگران دریافتند: موشهایی که دوز این پروتئین اصلاح شده را دریافت کردند، در برابر حملات قلبی مقاوم تر بودند و میزان تخریب سلولهای قلبی آنها بعد از گذشت 3 روز از بروز حمله به میزان 50 درصد کاهش یافت.

این تحقیقات به پژوهشگران کمک خواهد کرد تا امکان استفاده از این پروتئین برای بیماران سرطانی را بررسی کنند زیرا شیمی درمانی باعث شکسته شدن پروتئین FAK می شود و قلب این بیماران را بیشتر در معرض تخریب قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha