سلامت نیوز : رییس جامعه پزشكان متخصص داخلی گفت: برخی مبتلایان به سرطان‌های دستگاه گوارش به دلیل مشکلات اقتصادی و یا شرم و خجالت از انجام آزمایشهای لازم، دیر به پزشك مراجعه می‌كنند.

به گزارش سلامت نیوز ، دكتر ایرج خسرونیا در گفت وگو با ایسنا، با بیان این كه مبتلایان به سرطان‌های دستگاه گوارش در ابتدای ابتلای خود به این بیماری‌ها به پزشك مراجعه نمی‌كنند، گفت: بسیاری از مبتلایان به پولیپ و سرطان روده ممکن است با وجود گذشت چند ماه از ابتلا به درد شکم و دفع خون همچنان خوددرمانی كنند و این علایم را به بیماری بواسیر نسبت دهند در نتیجه بسیار دیر به پزشک مراجعه كنند.

سالانه 30 هزار نفر در كشور به علت ابتلا به سرطان فوت می‌كنند
وی با بیان اینكه سالانه 30 هزار نفر در ایران به علت ابتلا به سرطان فوت می‌كنند، تصریح كرد: امید به زندگی مبتلایان به سرطان در ایران نسبت به كشورهای پیشرفته كمتر است چرا كه آنان دیر به پزشك مراجعه می‌كنند.

رییس جامعه پزشكان متخصص داخلی افزود: سرطان پوست و پستان در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران شیوع زیادی دارد وعوارض ناشی از ابتلا به این بیماری‌ها بیشتر گزارش داده شده است. این در حالیست كه سرطان پستان و پوست را می‌توان در مراحل اولیه ابتلا به آن‌ها تشخیص داد و درمان كرد. براساس آمار سال 88 وزارت بهداشت، سرطان پوست 14,5درصد و سرطان پستان 24,56 درصد كل سرطان‌های ایران را تشكیل می‌دهد و مرگ و میر ناشی از این سرطان‌ها در ایران زیاد است.

وی در ادامه اظهار كرد: مبتلایان به سرطان پوست و پستان ابتدا شروع به خود درمانی می‌كنند و بعد از مدت‌ها همزمان با شروع عوارض این بیماری‌ها به پزشک مراجعه می‌کنند اما در این شرایط سرطان به سایر اندام‌های بدن سرایت كرده‌ است.

خسرونیا در پایان با بیان اینكه در بیست وسومین كنگره پزشکان متخصص داخلی ایران به سرطان‌های شایع در ایران پرداخته می‌شود، تاكید كرد: تغییر رنگ پوست، خونریزی از خال از علایم ابتلا به سرطان پوست و دردناک شدن پستان‌ها، ترشح چرک یا شیر از آن‌ها جزو علامت‌های ابتلا به سرطان پستان است. لازم است زنان سالی دو بار برای معاینه پستان به پزشك مراجعه كنند چرا كه این كار باعث تشخیص زودرس این بیماری‌ها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha