سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 43926
سلامت نیوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : بر اساس تحقیقات انجام شده زندگی بی تحرک یکی از 10 علت عمده مرگ و میر در جهان به شمار می رود .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، دکتر رضا سعیدی اظهار داشت : نداشتن فعالیت بدنی موجب افزایش خطر انواع بیماریها ، دو برابر شدن خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی ، دیابت نوع دو ،چاقی ، افزایش خطر ابتلا به سرطان روده ، بالا رفتن فشار خون،اختلالات چربی،استئوپروز(پوکی استخوان ) ،افسردگی و اضطراب می شود .

وی با بیان اینکه مردان بعنوان محور اصلی اقتصاد خانواده ونیروی کاردرجامعه به شمار می روند خاطر نشان کرد: تلاش برای تامین سلامت جسمی،روحی و روانی آنان تاثیر بسزایی درتوسعه اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی ، بهداشتی خواهد داشت .

رئیس مرکز بهداشت خراسان رضوی داشتن فعالیت جسمانی هوازی با شدت متوسط به مدت 30 دقیقه در 5 روز هفته ، انجام تمریناتی که موجب افزایش قدرت و اسقامت عضلانی شامل تمرین با وزنه، حرکات نرمشی با تحمل وزن، بالا رفتن از پله و تمرینات مقاومتی مشابه از جمله راهکارهای حفظ سلامتی در مردان به شمار می رود .

دکتر رضا سعیدی افزایش تعداد ضربان قلب و تنفس و افزایش کارایی و ظرفیت قلبی و ریوی و همچنین افزایش قدرت عضلانی و استخوانی و کاهش خطر پوکی استخوان را از جمله مزایای انجام ورزشهای هوازی و قدرتی برشمرد .

وی گفت: به طور مشخص در افرادی که حداقل سطوح توصیه شده معادل فعالیت با شدت متوسط در اکثر روزهای هفته را داشته‌اند، در قیاس با افراد غیرفعال حدود 30 درصد خطر مرگ و میر کمتر بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : ورزش کردن مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی و عروقی ، سرطانها را کاهش می دهد، در کنترل چاقی؛ فشارخون، کلسترول بالا موثر است و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد .

دکتر رضا سعیدی افزود: فعالیت بدنی مناسب به پیشگیری یا کاهش پوکی استخوان و درمان حالت های دردناک مثل کمردرد و زانودردکمک میکند و موجب افزایش سلامت روحی و روانی میشود.

وی گفت : انجام فعالیتهای ورزشی اضطراب،استرس و احساس افسردگی و تنهایی را کاهش و اعتماد به نفس را افزایش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha