سلامت نیوز : کودکانی که خرناس می‌کشند یا با مشکلات تنفسی در هنگام خواب روبه‌رو هستند بیشتر از سایرین در خطر مشکلات رفتاری قرار دارند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، تحقیقات بر روی 11 هزار کودک بریتانیایی طی 6 سال نشان می‌دهد کودکانی که خرناس کشیده یا با مشکلات تنفسی در شب روبه‌رو هستند بیشتر از سایرین با خطر رفتارهای پرخاشگرانه و بیش فعالی روبه‌رو هستند.آنها همچنین در ایجاد رابطه دوستی با همسالان خود دارای مشکل هستند.

به نوشته دیلی میل، کارن بانوک استاد پزشکی خانواده و اجتماعی که مدیریت این تحقیق را بر عهده داشته می‌گوید که مشکلات تنفسی برای رشد مغز کودکان خطرناک است.

به گفته وی این قویترین مدرک تا کنون در رابطه با ارتباط خرناس کشیدن، تنفس از راه دهان و اختلالات تنفسی هنگام خواب با عواقب سوء رفتاری و اجتماعی در کودکان است و والدین باید توجه بیشتری را به اختلالات تنفسی کودکان هنگام خواب داشته باشند.

حدود یک کودک از هر 10 کودک خرناس می‌کشند و 2 کودک از هر 4 کودک با اختلالات تنفسی هنگام خواب روبه‌رو هستند.

این تحقیقات توسط محققان کالج آلبرت انیشتن دانشگاه یشیوا انجام شده است و نشان داد کودکانی که خرخر می‌کنند یا اختلال تنفسی هنگام خواب دارند بین 40 تا 100 درصد بیشتر به اختلالات رفتاری در 7 سالگی مبتلا می‌شوند.

بانوک معتقد است که کاهش رسیدن اکسیژن به مغز کودکان می تواند تأثیراتی را مانند ناتوانی در کنترل احساسات در پی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha