عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، با بیان این که استفاده از اسباب‌بازی‌های چینی تبعات و آسیب‌های ناگواری را برای کودکان به‌دنبال دارد، گفت: سازمان استاندارد و همه سازمان‌های نظارتی، متولی کنترل واردات اسباب‌بازی‌ هستند، از این‌رو باید از ورود این‌گونه محصولات به داخل کشور جلوگیری کنند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، با بیان این که استفاده از اسباب‌بازی‌های چینی تبعات و آسیب‌های ناگواری را برای کودکان به‌دنبال دارد، گفت: سازمان استاندارد و همه سازمان‌های نظارتی، متولی کنترل واردات اسباب‌بازی‌ هستند، از این‌رو باید از ورود این‌گونه محصولات به داخل کشور جلوگیری کنند.

محمدجواد نظری‌مهر در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره حجم گسترده واردات محصولات سرگرمی به‌ویژه اسباب‌بازی کودکان، افزود: متأسفانه به‌علت نبود نظارت کافی، این‌گونه محصولات به‌دو صورت قاچاق و واردات رسمی وارد کشور شده است.

نماینده مردم کردکوی، بندر ترکمن و بندر گز در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که استفاده از اسباب‌بازی‌های غیراستاندارد تبعات و آسیب‌های ناگواری را برای کودکان به‌دنبال دارد، گفت: بروز بیماری‌های پوستی و گوارشی برای کودکان گوشه‌ای از مشکلات و بیماری‌های پیرامون استفاده از این‌گونه محصولات است.

وی با تأکید بر استفاده از مواد بنجل، بی‌کیفیت و حتی سمی در محصولات اسباب‌بازی چینی، افزود: هم‌اکنون حدود ۹۵ درصد از اسباب‌بازی‌های وارداتی چینی هستند که این محصولات دارای آلودگی‌های مختلفی از جمله آلودگی به مواد سرطان‌زا و سرب است.

این نماینده مردم در مجلس هشتم، با اعلام این که کمیسیون بهداشت و درمان در چند سال اخیر درباره واردات بی‌رویه اسباب‌بازی‌های چینی بی‌کیفیت به سازمان‌های مربوطه و نظارتی  هشدار و تذکر داده است، یادآور شد: استفاده کودکان از اسباب‌بازی‌های بی‌کیفیت تبعات خطرناکی را برای نسل‌ آینده جامعه به‌دنبال دارد، از این‌رو کمیسیون از واردات این‌گونه محصولات مخالف است.

نظری‌مهر با تأکید بر این که سازمان استاندارد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و به‌دنبال آن تمام سازمان‌های نظارتی متولی کنترل واردات اسباب‌بازی‌ به صورت قاچاق و رسمی هستند، تصریح کرد: همه سازمان‌ها مربوط با تمام قوا از ورود این‌گونه محصولات به داخل کشور جلوگیری کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلسهشتم، حمایت دو چندان از محصولات سرگرمی تولید داخل را خواستار شد و گفت: سازمان نظارتی و حمایتی باید در وهله اول از ورود اسباب‌بازی‌های چینی جلوگیری کنند، سپس زمینه را برای توسعه محصولات داخلی فراهم کنند.   

هم‌اکنون تولید محصولات بی کیفیت، غیراستاندارد و در برخی موارد تولید شده از مواد سمی، سلامت کودکان در سراسر جهان را به خطر انداخته است، همین مسئله موجب وضع قوانین جدید در اتحادیه اروپا درباره واردات اسباب بازی از چین شده است.

چین با در اختیار داشتن ۷۰ درصد از بازار، بزرگترین تولیدکننده اسباب بازی در جهان به‌شمار می‌آید و نزدیک به ۸۹ درصد از محصولات موجود در بازار اروپا تولید این کشور است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha