سلامت نیوز : مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش میزان گازهای خطرناک و هیدروکربنات سرطان زا در تهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز ، یوسف رشیدی در گفت و گو با پانا در خصوص وضعیت کنونی هوای تهران از نظر آلودگی اظهار کرد: با توجه به شرایط حاکم میزان آلاینده های موجود در هوای شهر تهران از حد استاندارد بالا نیست اگر چه در چند روز گذشته آب و هوای سالم را نیز تجربه کردیم.

وی ادامه داد: نمی توان منتظر ماند تا بارش باران هوای تهران را سالم کند بلکه باید راه حلی برای مدیریت منابع آلودگی هوا پیدا کنیم. چرا که با دست به روی دست گذاشتن و سر به آسمان بلند کردن مشکل حل نمی شود.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در خصوص اظهار نظر برخی از دوستان مبنی بر اینکه یکی از دلایلی که هوای تهران یک و نیم سال گذشته همواره از حد استاندارد بالا بوده است بالا بردن میزان سنجش آلاینده های هوا است گفت: در شرایط کنونی مسئله مونوکسید کربن و گازهای دیگر مطرح نیست در واقع اگر بخواهیم چنین مباحثی را داشته باشیم دنیا به ما می خندد.

رشیدی با بیان اینکه هم اکنون میزان آزبست و هیدروکربنات سرطان زا در هوای تهران بسیار بالا است خاطر نشان کرد: چرا دوستان در خصوص گازها خطرناک و گوگرد و هیدروکربنات سرطان زا صحبت نمی کنند شاید در وهله اول میزان این آلاینده ها به صورت روزانه پایین باشد اما اگر نگاهی سالانه به این موارد داشته باشیم می بینیم که این آمار نگران کننده است.

وی ادامه داد: بالا بودن آلاینده های هوا برای کسانی که به طور دائم در مکانی زندگی می کنند بسیار خطرناک است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه علت اصلی بسیاری از آلاینده های خطرناک شهر تهران خودرو ها هستند گفت: تا زمانی که خودروهای مناسب برای تردد در معابر شهر تهران تولید نشود میزان آلودگی هوا بالاست. شهرداری تهران چگونه می تواند در این خصوص سیاست گذاری کند.

وی ادامه داد: ذرات معلق به عنوان یکی از آلاینده های هوا که اخیراً در پایش آلودگی هوا بررسی می شود بر سلامتی افراد تاثیر مخرب دارند. این ذرات به خاطر تردد خودروهای ناسالم است شاید بخشی از علت بالا بودن این ذرات موارد دیگر از قبیل ورود ذرات معلق از غرب کشور باشد اما یادمان باشد که نمی توان در این خصوص بی تفاوت بود.
رشیدی در پایان گفت: باید به تولید خودروهایی مناسب، خروج خودورهای فرسوده، تعویض به موقع کاتولیست ها در خودروها به صورت جدی توجه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha