سلامت نیوز : مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: رشد سنی در کشور مشکلات و بیماری‌های کلیوی را نیز افزایش می‌دهد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، منصورگتمیری در مراسم روز جهانی کلیه در بیمارستان امام(ره) اظهار داشت: بیماری کلیوی در روند سلامت جامعه از نظر اقتصادی فشار قابل توجهی را وارد می‌کند.

وی افزود: با افزایش عمر افراد و رشد شاخص‌های سلامت که یکی از آنها میزان سن افراد است که در قبل از انقلاب 53 سال و هم‌اکنون به 72 سال رسیده است مسلماً با افزایش سالمندی مسائل و مشکلات بیماری‌ها از جمله کلیه نیز افزایش می‌یابد.

گتمیری با اشاره به فعالیت‌های متعدد گروه نفرولوژی در کشور که هم‌اکنون نیز ایران در منطقه در این زمینه در جایگاه پیشتازی قرار دارد تصریح کرد: کشور ما از نظر دیالیز سوابق خوبی دارد ولی مسئله پیوند به لحاظ ارتقا کیفیت زندگی و کاهش بار اقتصادی بسیار بیشتر اهمیت دارد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون اگر پیوندی صورت پذیرد و فرد بیش از 2.5 تا 3 پیوندش پس نزند از نظر اقتصادی و همچنین کیفیت زندگی طبیعی برای جامعه و فرد بیمار بسیار تأثیرگذارتر است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: یکی از وظایف آحاد مردم درک و پذیرش پیوند از فرد مرگ مغزی است و علیرغم تصور قبلی که آموزه‌های دینی برای مسائل پیوند از جسد مشکل ایجاد خواهد کرد ما توانستیم با یک فرآیند قانونی و مناسب در این زمینه پیشرو باشیم ولی باید این فرهنگ در مردم نیز رشد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha