سلامت نیوز : رئیس اداره طرح های ملی و جشنواره های سراسری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: جوانب مختلف ازدواج های دانشجویی رصد می شود به طوری که کمتر از یک درصد آمار طلاق برای ازدواج های دانشجویی ثبت شده است.

به گزارش سلامت نیوز ، حجت الاسلام حسین افتخاریان در گفت و گو با پانا، درخصوص پژوهش های انجام شده در رابطه با وضعیت ازدواج های دانشجویی گفت: در واقع پژوهش به آن معنای واقعی در این راستا انجام نمی شود اما باید گفت که در سال های اخیر این ازدواج ها بیشتر رصد و جوانب کار سنجیده می شود.

رئیس اداره طرح های ملی و جشنواره های سراسری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در پاسخ به این سوال که چه میزان از ازدواج های دانشجویی به طلاق منجر می شود، گفت: با توجه به برخی شایعاتی که در مورد سست بودن ازدواج های دانشجویی مطرح شده بود و شایعاتی در راستای کیفیت نامطلوب این گونه ازدواج ها طرح شده بود، برنامه ازدواج دانشجویی رصد شده و کیفیت آن سنجیده شد.

حجت الاسلام افتخاریان درخصوص اقدامات این مرکز برای مطالعه کیفیت ازدواج های دانشجویی گفت: یکی از اقداماتی که صورت گرفت این بود که بانکی از اطلاعات ازدواج های دانشجویی را در طول 5 سال جمع آوری کردیم و به آمار 185 هزار زوج دانشجو را به سازمان ثبت احوال ارسال کردیم.

رئیس اداره طرح های ملی و جشنواره های سراسری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: به سازمان ثبت احوال اعلام کردیم که گزارشی از ثبت طلاق های این زوج ها را به ما اعلام کنند که این سازمان حدود هزار و 300 مورد ثبت طلاق را اعلام کردند که این آمار کمتر از یک درصد می شود.

وی با اعلام اینکه امسال نیز دانشگاه آزادی ها بیشترین ثبت نامی ها را برای برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی داشته اند، گفت: امسال نیز مثل سال های گذشته دانشگاه آزاد بیشترین تعداد ثبت نامی ها را در ازدواج دانشجویی داشته است و در این دوره از مراسم ازدواج دانشجویی 61 هزار زوج دانشجو در سامانه ازدواج دانشجویی نهاد ثبت نام کردند.
حجت الاسلام افتخاریان تأکید کرد: اعزام کاروان های ازدواج دانشجویی از 17 بهمن ماه آغاز شد و تا ابتدای خردادماه سال 91 نیز ادامه دارد و در مجموع در این دوره 26 هزار زوج( 50 تا 55 هزار نفر) به شهر مشهد مقدس اعزام می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha