شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 44089
سلامت نیوز: پژوهشگران می گویند، هزاران نفر در بریتانیا از ترس آنکه علائم اولیه سرطان را با پزشک در میان بگذارند و بی توجهی به آن بیمار جان خود را از دست می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی، طبق بررسی های انجام شده از سوی مرکز تحقیق سرطان بریتانیا، ۴۰ درصد از میان دو هزار نفری که در این تحقیق شرکت داشتند، ممکن است به دلیل ترس از ابتلا به سرطان، زمانی به پزشک مراجعه کنند که دیر شده است.

این درحالی است که تشخیص زود هنگام در درمان موفق سرطان ضروری است.

مطالعات نشان داده است که اگر بریتانیا بتواند نسبت به زنده ماندن مبتلایان به سرطان به پای آمار اروپا برسد، می تواند سالیانه از ۱۱ هزار و ۵۰۰ مورد مرگ جلوگیری کند.

پروفسور پیتر جانسون از مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا گفت: "گزارش ما نشان می دهد که تا چه اندازه باید آگاهی مردم را در مورد علائم اولیه سرطان بالا ببریم."

"اگر تشخیص در مراحل اولیه سرطان در بیماران صورت گیرد، یعنی پیش از آنکه رشد کند و به نقاط دیگر بدن سرایت کند، احتمال آنکه درمان موفقیت آمیز باشد بیشتر است. به همین دلیل میزان آگاهی مردم از علائم اولیه سرطان بسیار مهم است."

نتیجه تحقیق نشان داد که یک چهارم مبتلایان مراجعه به پزشک را به تعویق می اندازند، چون فکر می کنند ممکن است وقت شان را تلف کنند.

همچنین بسیاری نمی دانند که علائم سرطان چیست.

بیش از سه چهارم افرادی که در تحقیق شرکت داشتند نمی دانستند که درد، سرفه و مشکلات مثانه و روده بزرگ ممکن است علائم سرطان باشد.

بیش از دو سوم آنها نمی دانستند که خونریزی نیز ممکن است یکی از علائم باشد.

پروفسور جانسون گفت: "همه ما قطعا از شنیدن اینکه سرطان داریم می ترسیم. اما مردم باید بدانند که تشخیص آن در مراحل اولیه شانس ادامه زندگی شان را بالا می برد."

"بهترین روش احتیاط این است که حواستان به تغییراتی که در بدن رخ می دهد باشد و اگر چیزی غیر عادی به نظرتان رسید فورا با پزشک خود در میان بگذارید."

پروفسور جانسون افزود: "ما می دانیم که در بسیاری از مواقع این علائم ممکن است به سرطان ربطی نداشته باشد اما بهتر است با این مسئله قمار نکنید و علائم اولیه را نادیده نگیرید."

مرکز تحقیقات سرطان در بریتانیا با کمک تسکو (فروشگاه زنجیره ای مواد غذایی) قصد دارد از طریق فعالیت های خیریه، ۱۰ میلیون پوند جمع آوری کنند تا سی و دو پروژه پژوهشی را برای تشخیص هرچه سریعتر علائم سرطان در بریتانیا راه اندازی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha