سلامت نیوز : معاون سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اعلام اینکه 80 درصد بی خانمانها و متکدیان تهرانی اوراق هویتی ندارند گفت: هنوز 200 متکدی و خیابان خواب که بسیاری از آنها بیماریهای صعب العلاج دارند به صورت رسوبی در گرمخانه ها و مراکز نگهداری شهرداری باقی مانده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز ، رضا جاگیری در گفتگو با مهر اعلام کرد سال آینده دو مرکز نگهداری از متکدیان و خیابان خوابها (گرمخانه) در تهران ایجاد می شود. همچنین تاکنون مناطق 13، 16، 9، و 21 صاحب گرمخانه شده‌ا‌ند.

مدیریت گرمخانه های تهران هیئت امنایی می شود
وی همچنین افزود: قرار است هر منطقه از مناطق 22 گانه پایتخت یک گرمخانه داشته باشد تا هم سطح دسترسی خیابان خوابها و هم متکدیان به گرمخانه ها بیشتر شود و هم بتوانیم خدمات استانداردی برای این قشر از افراد آسیب دیده ارائه کنیم که با تصمیم جدید قرار است مدیریت این گرمخانه ها به صورت هیئت امنایی توسط معتمدین مناطق انجام شود.

15 درصد متکدیان تهرانی حرفه ای و سازماندهی کار می کنند
معاون سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به اینکه آیا هنوز هم مافیای تکدی گری ریشه کن نشده است گفت: من از کلمه مافیا استفاده نمی کنم ولی می توانم اعلام کنم که 15 درصد متکدیان تهرانی حرفه ای هستند و به طور سازماندهی شده گدایی می کنند.

وی افزود: متاسفانه بخشها و نهادهای حمایتی فعال نیستند و قانون جامعی برای خیابان خوابها و متکدیان نداریم. همین چالشهای قانونی موجب شده تا هنوز 200 متکدی و خیابان خواب که بسیاری از آنها بیماریهای صعب العلاج هم دارند به صورت رسوبی در گرمخانه ها و مراکز نگهداری شهرداری باقی بمانند در حالی که قاضی دستور انتقال آنها به بهزیستی را صادر کرده است.

دکتر جاگیری اظهار داشت: البته بهزیستی قولهایی داده و در حال پذیرش بخشی از این افراد است.

80 درصد بی خانمانهای تهران شناسنامه و کارت ملی ندارند
معاون سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهر تهران گفت: یکی دیگر از مشکلات ما پس از جمع آوری بی خانمانها و کارتن خوابها عدم داشتن اوراق هویتی بی خانمانها است که 80 درصد آنها نه شناسنامه دارند و نه کارت ملی که در این خصوص در جلسات استانداری همه می گویند ما پای کار هستیم ولی وقتی به عمل می رسد هماهنگیها انجام نمی شود.

وی افزود: ثبت اثر انگشت و صدور اوراق هویتی بر عهده اداره کل ثبت احوال تهران است. همچنین پزشکی قانونی هم در بخش ایجاد بانک هویت ژنتیک این افراد می تواند موثر باشند اما در نهایت این هماهنگیها به عهده استانداری تهران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha