سلامت نیوز :  قائم مقام وزیر بهداشت در امور مجلس، شاخص امید به زندگی در جمهوری اسلامی ایران را هم اكنون برای مردان حدود 72 سال وبرای زنان حدود 73 سال اعلام كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، ' سیدرمضان محسن پور ' جمعه شب در نخستین همایش ' توسعه پایدار و بهره گیری از ظرفیت های استانی در مازندران با محوریت صنعت نفت ' گفت: شاخص امید به زتدگی درسال 1358 در ایران 59 سال بوده است.

وی، افزایش مراكز بهداشتی ودرمانی در سراسركشور و بهره مندی همه افراد جامعه از خدمات بهداشتی را در افزایش سن امید به زندگی در ایران تاثیرگذار دانست و افزود: هم اكنون 18 هزارخانه بهداشت روستایی در سراسركشور راه اندازی شده و در این بخش تحول خوبی صورت گرفته است.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مجلس، با اشاره به اینكه جشن تكمیل خانه های بهداشت در روستاهایی با بیش از500 نفر جمعیت در برنامه وزارت بهداشت و درمان وآموزش پزشكی قرار دارد، اضافه كرد: هم اكنون صددرصد جمعیت شهری و بیش از 95 درصد جمعیت روستایی كشور به خدمات اولیه بهداشتی دسترسی دارند.

محسن پور همچنین به كاهش میزان مرگ ومیرمادران درهنگام زایمان اشاره كرد وگفت: میزان مرگ ومیر مادران باردار درسال 1384 به ازای هر یكصد هزار نفر 27 نفر بوده كه این تعداد اكنون به كمتر از 20 نفر كاهش یافته است.

وی با اشاره به اینكه همه افراد جامعه درقالب پوشش ایمن سازی واكسیانسیون بیماری های غیرواگیردار قراردارند، اضافه كرد: با فراگیرتر شدن طرح نظام پزشك خانواده دركل كشور، پوشش مراقبتی بیماری ها دركشور بهبود خواهد یافت.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مجلس، در پیشنهاد خود به همایش ' توسعه پایدار و بهره گیری از ظرفیت های استانی در مازندران با محوریت صنعت نفت' درمحمودآباد تصریح كرد: در تدوین برنامه های توسعه ای مازندران ، ایجاد بانك اطلاعاتی از علما و شخصیت های مازندران ،حضور فصلی و یا سالانه مازندرانی های مقیم داخل و خارج از كشور كه در پست های حساس كشور مسوولیت دارند، ضروری است.

محسن پور اقلیم طبیعی مازندران را هویت اصلی این استان عنوان كرد و جلوگیری از تخریب آن در سند توسعه و همچنین تشكیل اتاق تخصصی فكر برای این استان را ضروری دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha