سلامت نیوز : مسئول مرکز علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بنا داریم به ترکیباتی از اثرات دارویی در زمینه داروی ضد تشنج برسیم که در این زمینه کارهای خوبی انجام شد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، نعمت‌الله آهنگر اظهار داشت: مرکز تحقیقات و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران عنوان مرکز تحقیقاتی برتر را از سوی فرهنگستان علوم پزشکی کشور کسب کرد.

آهنگر تصریح کرد: مرکز تحقیقات و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال 84 موافقت اولیه را دریافت کرد.

این مسئول ادامه داد: ‌این مرکز طی ۴ سال موفق شد موافقت اصولی و قطعی را اخذ کند.

آهنگر با اشاره به اینکه کارهای تحقیقاتی زیادی در این مرکز انجام شده، تصریح کرد: ‌با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ارتباط تنگاتنگ داریم.

وی با بیان اینکه دانشکده داروسازی بستر مناسبی برای فعالیت‌های تحقیقاتی علوم پایه است، بیان داشت: تمام تست‌ها در این دانشکده می‌تواند تبدیل به مقاله شده و در مجلات معتبر به چاپ برسد.

آهنگر با اشاره به اعطای عنوان مرکز تحقیقاتی برتر از سوی فرهنگستان علوم پزشکی کشور به مرکز تحقیقات و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیش از 100 مرکز تحقیقات دارویی در کشور زیرمجموعه وزارت بهداشت فعال است و کسب این عنوان تحولی برای علوم پزشکی مازندران است.

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به دلیل شرایط اقلیمی، کارکردن بر روی پوشش گیاهی و کشف گیاهان دارویی، خواص و اثرات آنها را در دستور کار دارد، ابراز داشت: در این مرکز سنتز داروهای شیمیایی جدید که می‌تواند در آینده به عنوان ترکیبات دارویی مطرح باشند مورد توجه بوده و فعالیت‌های زیادی در شیمی دارویی داشته‌ایم.

مسئول مرکز تحقیقات و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: طی شش سالی که این مرکز دایر شده هدف ما غربالگری ترکیبات مختلف بوده و بیش از 50 گیاه از نظر اثرات مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد:‌ هدف ما این است که صرفاً در سطح ارائه مقاله نبوده و تحقیقات هدفمندی را برای ارائه محصول دارویی جدید ظرف دو سال آینده دنبال کنیم.

آهنگر با اشاره به تشکیل ستاد تحقیقات گیاهان دارویی در استانداری مازندران گفت: امیدواریم بتوانیم برخی گیاهان دارویی را در استان به محصول تبدیل کنیم که این حرکت شروع شده است.

این مسئول با بیان اینکه بنا داریم از فاز غربالگری خارج شده و مطالعات گسترده‌تری انجام دهیم، خاطرنشان کرد: به ترکیباتی از اثرات دارویی به ویژه در زمینه داروی ضد تشنج برسیم که در این زمینه کارهای خوبی انجام شده است.

آهنگر با اشاره به گسترش فعالیت‌ها در سال جاری و تصویب 39 طرح تحقیقاتی که از ابتدای کار این مرکز بی‌نظیر بوده، گفت: ‌پروژه پژوهشکده دانشگاه علوم پزشکی که از مصوبات سفر است قریب‌الوقوع بوده و با ایجاد این مرکز فعالیت‌های ما گسترده‌تر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha