سلامت نیوز : معاون بهداشتی وزیر بهداشت با بیان اینکه شیوع بیماری‌های مزمن با تغذیه رابطه مستقیم دارد، گفت: مردم هنوز تمایلی به تغییر روش غذایی از خود نشان نداده‌اند.
 
علیرضا مصداقی نیا در گفت‌‌و‌گو با فارس اظهار داشت: بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند دیابت، سرطان، فشارخون، بیماری‌های قلب و عروق با تغذیه رابطه مستقیم دارد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که با وجود اینکه دانش مردم بالا رفته است ولی هنوز تمایلی به تغییر روش غذایی از خودشان نشان نداده‌اند، به عنوان نمونه مصرف نمک زیاد در غذا، استفاده از غذاهای چرب و سرخ کردنی زیاد و فست‌فودها به سلامت مردم ضرر وارد می‌کند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت بیان داشت: اگر افراد از غذاهای آماده کمتر مصرف کنند، سالمتر هستند به خصوص در کودکان و افراد سالمند تغذیه نقش بسیار مهمی در سلامتشان دارد.

مصداقی نیا تصریح کرد: نقش رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در اطلاع رسانی بسیار مهم است و رسانه‌ها حرف ما را باید به مردم انتقال بدهند و به زبان مردم توضیح دهند.

وی عنوان کرد: اگر تغذیه صحیح رعایت نشود در آینده به قدری بیمار خواهیم داشت که هیچ راه درمانی برایشان وجود ندارد و هزینه درمان‌ بسیار بالاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha