رئیس بیمارستان شهید مطهری تهران مهم‌ترین چالش سوختگی کشور را بودجه و کمبود منابع مالی دانست و گفت: هر ساله از طریق وزارت بهداشت مبلغی را تحت عنوان ردیف اعتبار ویژه سوختگی به مراکز و بخش‌های سوختگی تخصیص می‌دهند که بسیار ناکافی است.

سلامت نیوز : رئیس بیمارستان شهید مطهری تهران مهم‌ترین چالش سوختگی کشور را بودجه و کمبود منابع مالی دانست و گفت: هر ساله از طریق وزارت بهداشت مبلغی را تحت عنوان ردیف اعتبار ویژه سوختگی به مراکز و بخش‌های سوختگی تخصیص می‌دهند که بسیار ناکافی است.
دکتر سید حمید صالحی در گفتگو با سینانیوز افزود: با توجه به اینکه مراکز سوختگی درآمدزایی نداشته و تعرفه‌های سوختگی پایین و هزینه‌های درمان بیماران سوختگی بسیار بالاست از این ردیف بودجه برای این موارد استفاده می‌شود.

رئیس بیمارستان مطهری تهران تصریح کرد: هزینه‌های درمان بیماران سوختگی به قدری بالاست که بسیاری از بیمارستاهای خصوصی به سمت راه اندازی بخش سوختگی نمی‌روند چرا که به صرفه نیست.
وی در ادامه با بیان اینکه طی سالهای گذشته رقم این بودجه افزایش داشته و امسال به یک میلیارد تومان رسیده اظهار کرد: این رقم نیز در مقایسه با هزینه‌های ما بسیار بسیار ناکافی است.
دکتر صالحی با اشاره به نزدیکی چهارشنبه سوری از والدین، آموزشگاه‌ها، مدارس و رسانه ها خواست که دست به دست هم داده و نوجوانان و دانش آموزان را از عواقب استفاده زا مواد محترقه غیر استاندارد آگاه سازند.
وی یادآور شد: خوشبختانه طی ۴ – ۵ سال اخیر از میزان شیوع سوختگی‌های چهارشنبه سوری نسبت به سالهای قبل کاسته شده است به طوری که تعداد مراجعین آسیب دیده شب چهارشنبه سوری سال ۸۷ بالای ۱۵۰ نفر بود درحالی که سال گذشته این رقم به حدود ۱۰۰ نفر رسیده که انتظار می‌رود وضعیت به گونه‌ای پیش رودکه مراجعه کننده‌ای نداشته و یا با حداقل آسیب‌ها همراه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha