یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 44184
سلامت نیوز: پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج آزمایشات نشان داد زنانی که زیاد می نشینند بیشتر مستعد ابتلا به دیابت هستند در حالی که این ارتباط در مردان مشاهده نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت پزشکان بدون مرز ، کارشناسان دپارتمان علوم بهداشتی و مشکلات قلبی و عروقی دانشگاه لیسستر در آزمایشات جدید خود دریافتند بی تحرکی در زنان موجب بروز اختلالات متابولیکی زودرس می شود که این اختلالات به نوبه خود پیش فاکتوری برای دیابت نوع دوم هستند.

این کارشناسان ۵۰۰ زن و مرد ۴۰ سال به بالا را تحت مطالعه قرار دادند و مدت زمانی را که آنها عادت به نشستن داشتند در دو جنس مختلف مقایسه کردند.

محققین در مقاله خود  در مجله «طب پیشگیری» آمریکا عنوان کرده اند که  نتایج ارزیابی ها معلوم کرد ارتباط بین نشستن و افزایش خطر دیابت در زنان خیلی قوی تراز مردان است. البته این کارشناسان هنوز نتوانسته اند دلیل این تفاوت را مشخص کنند و امیدوار هستند که در مطالعات بعدی به این نکته دست یابند.

تخمین زده می شود تقریبا ۱/۸ میلیون نفر و یا ۲/۸ درصد زنان در امریکا مبتلا به دیابت هستند، در حالی که یک سوم آنها از بیماری خود بی خبر می باشند.

دیابت با عوارضی که ایجاد می کند نظیر کوری، بیماری های کلیوی، قطع عضو، حمله های قلبی و سکته مغزی، هفتمین عامل مرگ و میر و (ششمین عامل مرگ و میر به وسیله بیماری) در امریکا می باشد.

زنان مبتلا به دیابت در معرض خطر فزاینده عفونت مهبل (واژن) بوده و در طی حاملگی مشکلاتی برای آنها به وجود می آید.

زنانی که در حال حاضر دچار دیابت نیستند، در دوران بارداری در معرض خطر ابتلا به دیابت دوران حاملگی قرار می گیرند.

دیابت بارداری در ۲ تا ۵ درصد حاملگی ها به وجود می آید ولی پس از اتمام دوران بارداری از بین می رود. زنانی که مبتلا به دیابت حاملگی می شوند در سال های بعدی زندگی خود در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار می گیرند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha