سلامت نیوز: تنفس هوای سرد و انجام برخی فعالیت های فیزیکی مثل برف پارو کردن، تقاضا بدن به اکسیژن را افزایش می دهد و این امر ممکن است افراد مبتلا به بیماری های قلبی را در معرض خطر بیشتری حمله یا مرگ قلبی قرار دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت پزشکان بدون مرز،  دمای پایین، فعالیت فیزیکی نیاز بدن به اکسیژن را افزایش می دهدو با توجه به این مطلب ، متخصصان قلب هشدار دادند هوای سرد برای بیماران قلبی مضر و خطرناک است به ویژه زمانی که این افراد در حال انجام فعالیت بدنی در هوای سرد هستند چون بدن این بیماران قادر به واکنش مناسب در برابر تقاضای اکسیژن بیشتر از سوی بدنشان نیست.

اگر شما برخی از انواع فعالیت های ایزومتریک را در هوای سرد انجام می دهید، قلب شما در حال انجام کار بیشتر و در نتیجه مصرف اکسیژن بیشتر است. محققان با استفاده از آزمونی موسوم به فشردن، دست به بررسی عملکرد قلب و ریه از افراد بزرگسالان سالم در سنین ۲۰ و ۶۰ سال در حالی آنها در معرض درجه حرارت پایین و هوای سرد و همچنین هوای معمولی بودند، پرداختند. گفتنی است در این تست شرکت کنندگان با دست فشار وارد می کنند و این حرکتی شناخته شده برای افزایش فشار خون می باشد.

محققان اختلاف در عرضه و تقاضا اکسیژن در بطن چپ شرکت کنندگان هنگامی که در معرض هوای سرد در طی ورزش قرار گرفتند، مشاهده کردند. گفتنی است بطن چپ بخشی از قلب است که خون اکسیژن دار را دریافت می کند. آنها اشاره کردند که چون قلب شرکت کنندگان سالم بودند، آنها قادر بودند تا این تغییرات را جبران کنند و به درستی کار خود را ادامه دهند.

در صورتی که افراد مبتلا به بیماری های قلبی، با این حال، ممکن است قادر به ادامه ی فعالیت با وجود افزایش تقاضا برای اکسیژن نباشند. متیو مولر، فوق دکترا در موسسه قلب و عروق  ایالت پن گفت که این نتایج با آنچه ما انتظار داشتیم در یک راستا بود. “ما فکر می کنیم که با تنفس هوای سرد نیاز به اکسیژن در قلب بالاتر خواهد بود و تامین اکسیژن دچار کمی اختلال شود”.

دکتر لارنس آی سینووی استاد طب و رئیس انستیتو قلب و عروق در کالج پزشکی ایالت پن آمریکا در این باره خاطرنشان کرد: این مطالعه به ما کمک می کند بهتر دریابیم که چرا هوای سرد می تواند موجب بروز مشکلات قلبی و عروق کرونری شود.

تنفس کردن هوای سرد در حین ورزش کردن موجب انتشار ناگهانی اکسیژن در عضله قلب می شود. در بدن یک فرد سالم این تغییر ناگهانی معمولا با مکانیسم های خودکار بدن تعدیل شده و جریان خون دوباره جاری می شود تا این اطمینان حاصل شود که قلب فعالیت مناسب و عادی خود را ادامه می دهد. اما در افرادی که به مشکلات قلبی مبتلا هستند، این «مکانیسم تعدیل خودکار» ممکن است صورت نگیرد و در نتیجه تغییرات ناگهانی در اکسیژن خون فعالیت قلب بیمار را به خطر می اندازد.

این مطالعه که مجله فیزیولوژی، قلب و فیزیولوژی گردش خونمنتشر شده می تواند به ما کمک کند تا درک کنیم که چرا هوای سرد محرک و شروع حوادث قلبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha