سلامت نیوز : طبق آخرین توافقات صورت گرفته، كارخانجات صنایع لبنی متعهد شده اند كه قیمت های خود را تا پایان اسفند ماه امسال تغییر ندهند اما برای پس از آن تعهدی داده نشده است.


ایلنا نوشت : دبیر انجمن صنایع لبنی در خصوص وضعیت قیمت عرضه شیر خام اعلام كرد: در حال حاضر میانگین قیمت عرضه شیر خام از سوی دامدارای ها به كارخانجات در حدود 680 تومان است.

رضا باكری با اشاره به آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار در خصوص تعیین قیمت شیر خام به ایلنا گفت: طبق آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت عرضه شیر خام درب دامداری 630 تومان و درب كارخانجات 650 تومان تعیین شد كه به تبع آن مجوز افزایش 8 تا 9 درصدی از سوی سازمان حمایت به صنایع لبنی داده شد.

وی با اشاره به مشكلات شدید دامداران در تامین خوراك، تصریح كرد: در حال حاضر دامداری ها به شدت كمبود علوفه و افزایش قابل ملاحظه قیمت خوراك دام روبرو هستند، عدم وجود نقدینگی نیز مزید بر علت شده و بر مشكلات دامداری ها افزوده است. به تبع این امر در حال حاضر قیمت عرضه شیر خام از سوی دامداری ها تا حدودی افزایش یافته است.

باكری متذكر شد: در حال حاضر اغلب تولیدكنندگان شیر خام را با قیمت 650 تا 680 تومان به كارخانجات عرضه می كنند. ضمن آنكه برخی از دامداران شیر خام را به قیمت حدودا 710 تومان عرضه می كنند.

وی ضمن تاكید بر اینكه تولیدكنندگان صنایع لبنی یك حاشیه تحملی برای وضعیت قیمت های خود دارند، گفت: در صورت افزایش هزینه های تمام شده تولید بیش از حاشیه تحمل، شرایط تولید سخت شده و فعالان وارد حاشیه زیان می شوند.


خود را ملزم به عدم تغییر قیمت‌ها تا پایان اسفند می‌دانیم

دبیر انجمن صنایع لبنی در خصوص تعهدات فعالان این صنف برای تثبیت قیمت ها اعلام كرد: پس از آخرین مجوز سازمان حمایت برای افزایش قیمت محصولات لبنی، فعالان این صنف نیز متعهد شدند كه تا پایان اسفند ماه تغییری در قیمت های خود اعمال نكنند. برای بعد از عید تعهدی داده نشده است.

وی به تفاهمی مشترك میان این انجمن و سازمان حمایت اشاره كرد و گفت: طبق تفاهم نامه‌ای كه با سازمان حمایت داشتیم، پس از عید فراخوانی برای مدیران و كارشناسان مالی كارخانجات صنایع لبنی داده می شود تا در كلاس های آموزشی قیمت تمام شده كالا با رعایت ضوابط سازمان حمایت شركت كنند. بر این اساس با دریافت گواهینامه قیمت گذاری از سوی كارخانجات، طبق مصوبه 25 مرداد ماه سال 89، قیمت گذاری محصولات لبنی به خود واحدهای صنفی واگذار می شود.

به گفته باكری؛ بر مبنای این امر پس از عید قیمت گذاری صنایع لبنی به كارخانجات واگذار شده و انجمن مربوطه بر اجرای صحیح قانون و تغییرات قیمتی نظارت خواهد كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha