سلامت نیوز: رییس اداره آموزش و پژوهش اورژانس كشور گفت: شایع ترین بیماری پوستی ناشی از تماس پوست دست با مواد شوینده و آب، اگزما است.

فرهاد رضوانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علت بروز مشكلات پوستی و مخاطی، خاصیت سوزانندگی خفیف مواد شوینده است كه در نتیجه تماس طولانی با سطح پوست، آن را تحریك می كند و حتی ممكن است منجر به زخم و بیماری های پوستی شود.

وی خاطرنشان كرد اگزما با علایمی مانند خارش، قرمزی و خشكی پوست و تاول های ریز همراه است.

رییس اداره آموزش و پژوهش اورژانس كشور ادامه داد: علایم این بیماری اغلب در كف دست و روی نوك انگشتان بروز می كند و گاهی نیز در فاصله میان انگشت حلقه و كناری، ظاهر می شود.

رضوانی گفت: این ضایعه به شكل پیش بند تشكیل می شود كه به اگزمای پیش بندی معروف است.

وی افزود: همچنین تماس زیاد آب با پوست دست و مرطوب بودن آن در طولانی مدت، منجر به بروز بیماری های قارچی پوستی می شود.

رییس اداره آموزش و پژوهش اورژانس كشور اظهار داشت: در صورت درمان نشدن به موقع این نوع بیماری، پوست ملتهب شده و ترك می خورد.

رضوانی ادامه داد: یكی دیگر از عوارض استفاده مكرر از سفید كننده ها - به ویژه در حالت بدون دستكش- ، از بین رفتن چربی پوست در آن ناحیه و در نتیجه خارش، سوزش، زخم، ترشحات آبكی و چركی خواهد بود.

وی خاطرنشان كرد در این حالت برای پیشگیری از بدتر شدن اختلالات پوستی و كاهش خشكی پوست باید از كرم های حاوی اوره، گلیسیرین و وازلین استفاده كرد.

رضوانی یادآور شد بطور معمول در روزهای پایانی سال، مشكلات ناشی از تماس مستقیم پوست دست با مواد سفید كننده و پاك كننده و حتی ناشی از تماس زیاد با آب و رطوبت، به شدت افزایش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha