یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 44216
سلامت نیوز: تمام مادران پس از زایمان ریزش مو را تجربه می كنند اما شدت و ضعف آن در افراد مختلف متفاوت است.در طول بارداری تغییرات هورمونی در بدن مادر موجب می شود فاز استراحت موها طولانی تر شود و بنابراین ریزش مو از حالت عادی كمتر می شود. حتی ممكن است موها به طور محسوس ضخیم تر هم شوند. حدود دو هفته بعد از زایمان سطح هور مون ها در بدن به وضعیت ثابت بر می گردد و بنابر این موها شروع به ریزش می كنند.

در حالت عادی حدود 100 تا 120 تار مو در هر روز از دست می رود اما بعد از زایمان این مقدار به روزانه 500 تار مو هم می رسد. در مقابل این ریزش ها فقط باید صبور بود چون روشی برای پیشگیری وجود ندارد اما كمتر كردن تعداد دفعات شامپو كردن موها یا  كمتر سشوار كشیدن آنها ممكن است كمی سرعت ریزش را كم كند.

در طول شش ماه دوم بعد از زایمان معمولا ضخامت موها به انداره قبل از زایمان بر می گردد اما فرم و بافت آنها ممكن است هیچوقت دقیقا مانند قبل نشود یعنی ممكن است موجی تر یا صاف تر،خشك تر یا چرب تر شوند كه همگی احتمالا مربوط به تغغیرات هورمونی است كه در بدن مادر رخ داده است.

چنانچه بعد از این مدت هنوز ریزش موهایتان كم نشد با متخصص پوست و مو مشورت كنید زیرا ممكن است نشانه ای از فقر آهن باشد كه اتفاقا بعد از زایمان چندان نا شایع هم نیست.

منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha