یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 44218
سلامت نیوز: كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی توصیه كرد افراد باید برای حفظ ید نمك های ید دار، این ماده را در انتهای پخت به غذا اضافه كنند.

پریسا معانی در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین برای حفظ ید در نمك، باید نمك را دور از نور و رطوبت و در ظروف در بسته پلاستیكی، چوبی، سفالی و یا شیشه های رنگی و تیره نگهداری كرد.

وی با بیان اینكه نمك خوراكی باید از نوع ید دار و تصفیه شده باشد، افزود: نمك های تصفیه شده ید دار به دلیل خلوص بالا، میزان ید را بهتر و به مدت بیشتر حفظ می كند.

معانی با بیان اینكه باید به تاریخ مصرف نمك و وجود پروانه ساخت از وزارت بهداشت، روی بسته بندی نمك ها توجه كرد، گفت: باید عبارت نمك تصفیه شده بر روی بسته بندی نمك درج شده باشد و از خرید هر گونه نمك با عنوان صادراتی صنعتی خودداری شود.

كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تصریح كرد همچنین افراد باید نمك و غذاهای شور را به مقدار بسیار كم مصرف كنند و همان مقدار كم نیز فقط باید از نوع تصفیه شده یددار باشد.

معانی اضافه كرد: مصرف نمك تصفیه نشده به علت داشتن ناخالصی در افرادی كه سابقه بیماری های گوارشی، كلیوی و كبدی دارند و حتی مصرف مداوم آن در افراد سالم منجر به بروز ناراحتی های گوارشی، كلیوی، كبدی و حتی كاهش جذب آهن در بدن می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha