یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۳
کد خبر: 44245
سلامت نیوز: خانواده همیشه با مانع تراشی و «نه» آوردن در ازدواج مانع سر گرفتن یک وصلت نمی شوند. گاهی وقت ها تعهد داشتن نسبت به والدین، سرپرستی آنها را به عهده داشتن و حتی آداب و رسوم خاص خانواده ها در ازدواج مانع از ازدواج به موقع شما می شود.

بیماری والدین

- اگر پدر و مادر یا هر دوی آن ها بیمار هستند و نیاز به پرستاری دارند بهتر است تمام بار پرستاری از آن ها را یک تنه به دوش نگیرید و از خواهرها و برادرهای تان کمک بخواهید، تا از جهات روحی، اقتصادی و... آسیب نبینید.

- اگر توان مالی دارید برای والدین تان پرستار بگیرید تا فراغت بیشتری جهت پرداختن به امور شخصی خود مانند ازدواج داشته باشید.

- بیماری والدین نباید روی انتخاب شما تأثیر بگذارد، یعنی اینکه به دنبال شریکی برای پرستاری از والدین تان نباشید.

- با خود نگویید که یک عمر از پدر و مادرم مراقبت می کنم و مجرد می مانم، ممکن است زمانی پشیمان شوید، که دیگر فرصت های ازدواج تان را از دست داده باشید.

- بدانید پدر و مادر که همواره خیرخواه فرزند خویش اند راضی نیستند که به خاطر آن ها مجرد بمانید پس به ازدواج بیندیشید در عین حال مراقب باشید در حقّ والدین تان که بزرگ ترین حق را بر گردن شما دارند کوتاهی نکنید.

تکفل خانواده

- اگر شما سرپرست خانواده خود هستید یا به عبارتی آن ها تحت پوشش حمایتی مالی و روحی شما قرار دارند، سعی کنید ضمن احترام گذاشتن و وقت گذاری مکفی، تمام زندگیتان صرف مراقبت از آن ها نشود.

- شما دیر یا زود به ازدواج نیاز پیدا می کنید، لذا لازم است والدین تان را برای این امر آماده کنید.

- والدین تان را متوجه این نکته کنید که ازدواج مانع از حمایت های مالی و روحی شما برای آنها نخواهد شد.
اول خواهر و برادر بزرگتر!

رعایت ترتیب در ازدواج در خیلی از خانواده ها یک شرط است. چیزی که معمولا مانع از ازدواج به موقع کوچکترها می شود. به یاد داشته باشید که برای رعایت ترتیب ازدواج فرزندان نباید موقعیت ای خوب و ایده آل را فدا کرد مگر در صورتی که عدم رعایت ترتیب باعث سر شکستگی و افسردگی خواهر یا برادر بزرگتر شود.

- به خانواده تفهیم کنید دختران به خواستگاری نمی روند بلکه مورد انتخاب قرار می گیرند پس نباید موقعیت های خوب برای ازدواج فرزندان بعدی را به خاطر رعایت ترتیب سن فرزندان از دست داد.

- خانواده ای که رعایت ترتیب فرزندان را در امر ازدواج می پسندند باید تحمل نگاه پرسشگرانه مردم بر روی فرزندان بزرگتر را داشته باشد بنابراین بهتر است خانواده و فرد با توجه به عرف و ظرفیت سنجی خویش به این امر اقدام کنند.
اگر شما و طرف مقابل تان می توانید تا ازدواج خواهر یا برادر بزرگ ترتان صبر کنید بهتر است ازدواج خود را به تأخیر بیندازید. اما اگر می بینید که خواهر یا برادر بزرگ تان از روی بهانه یا وسواس تن به ازدواج نمی دهد در صورت وجود موقعیتی مناسب و رضایت خانواده با مشورت یک فرد آگاه به ازدواج اقدام کنید

- اگر شما و طرف مقابل تان می توانید تا ازدواج خواهر یا برادر بزرگ ترتان صبر کنید بهتر است ازدواج خود را به تأخیر بیندازید. اما اگر می بینید که خواهر یا برادر بزرگ تان از روی بهانه یا وسواس تن به ازدواج نمی دهد در صورت وجود موقعیتی مناسب و رضایت خانواده با مشورت یک فرد آگاه به ازدواج اقدام کنید.

رسم ازدواج فامیلی


- اگر در میان فامیل شما کسی هست که با ملاک ها و معیارهای شما همخوانی دارد و اصرار خانواده بر روی اوست، این اصرار نباید موجب موضع گیری شما در رد آن فرد شود.

- اگر بنا به دلیلی تمایل به ازدواج فامیلی ندارید می توانید برای متقاعد کردن خانواده، آن ها را با مضرات ازدواج فامیلی آشنا کنید.

 برگرفته از ساج، سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha