یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۱
کد خبر: 44247
سلامت نیوز: حتما درباره قدرت ذهن انسان مطالب زیادی خوانده‌اید اما شاید ندانید كه می‌توان قدرت ذهن را برای لاغر شدن هم به‌كار گرفت

ذهن انسان می‌تواند، منشا رقم‌‌خوردن  اتفاقات عظیمی باشد. ذهن انسان این قابلیت را دارد كه با یك سری تدابیر در برخی روندهای طبیعی بدن تغییر ایجاد كند؛ از جمله در نوع و میزان غذاخوردن. مثلا شاید برای‌تان اتفاق افتاده باشد كه یك مرتبه بی‌دلیل از غذایی بدتان بیاید. این همان قابلیت جادویی مغز است كه می‌توان برای لاغری از آن استفاده كرد. می‌توانید در عرض 8 هفته بدون هیچ كار خاصی 2‌كیلو لاغر شوید. كافی است دستورات جادویی این صفحه را اجرا كنید. جادوی لاغری ذهن شما بدون آن‌كه خودتان متوجه باشید تاثیر خواهد كرد.


 خودتان را هیپنوتیزم كنید

آنچه را در آخرین وعده غذایی خورده‌اید به‌خودتان یادآوری كنید و كمی خجالت بكشید! روان‌شناسان دانشگاه «بیرمنگام» دریافته‌اند، فكر كردن به آخرین وعده غذایی حتی 3‌ساعت بعد از آن، اشتها به وعده غذایی بعدی را كم كرده و در نتیجه با كاهش كالری دریافتی باعث كاهش وزن می‌شود. اگر ساعت 3 بعدازظهر این تمرین را انجام دهید شرمندگی غذای مفصل ناهار باعث می‌شود دیگر سراغ بیسكویت‌های داخل كشو نروید.

لاغری ناخودآگاه: با نخوردن میان وعده‌های شیرین بعد از‌ ظهرها 259 كالری كمتر دریافت خواهید كرد.


به سمت  نور حركت كنید

اگر در محیط پر نور باشید لاغرتر خواهید بود! متخصصان روان‌شناسی معتقدند، اگر شما در نور طبیعی روز بیرون از منزل باشید لاغرتر خواهید شد به‌خصوص اگر موقع ظهر یا در روزهای آفتابی مدت زمان بیشتری را خارج از خانه باشید. علت این است كه در فصل زمستان و وقتی روزها كوتاه‌تر هستند سطح سروتونین (ماده‌ای كه عامل ایجاد حس و حال خوب است) پایین‌ می‌آید. در نتیجه تمایل به خوردن قندهای ساده و شیرین به‌شدت افزایش پیدا می‌كند چون این قندها به‌طور مقطعی سطح سروتونین را بالا می‌برند اما از طرف دیگر باعث چاقی هم می‌شوند. حالا اگر مدت زمان بیشتری در معرض نور آفتاب باشید سطح سروتونین متعادل‌تر شده و تمایل به خوردن شیرینی هم در شما كاهش می‌یابد.

لاغری ناخودآگاه: با قدم زدن در روشنایی روز هم سلامت قلب خود را تضمین می‌كنید و هم این‌كه  260 كالری كمتر دریافت خواهید كرد.


به غذای خود ریتم بدهید

هر چه طعم‌دارتر خوردنی‌تر! متخصصان تغذیه معتقدند، هرچه طعم‌‌های بیشتری را با هم تركیب كنید هیپوتالاموس مغز بیشتر تحریك شده و یك نوروپپتید به‌نام وای (Y) تولید می‌كند. این هورمون مسئول افزایش اشتهاست اما وقتی غذای شما طعم ساده‌تری داشته باشد تمایل به بیشتر خوردن غذا كمتر می‌شود. یكی از بهترین كارها خوردن تخم مرغ آب‌پز با اسفناج با حداقل ادویه یا بدون ادویه موقع صبحانه است. برای ناهار می‌توان سالاد اسفناج و مرغ پخته خورد و برای شام هم یك بشقاب كوچك پاستا گزینه مناسبی است.

لاغری ناخودآگاه:  با خوردن غذاهای با ادویه و طعم ملایم‌تر و ساده‌تر، هم معده‌تان از شما تشكر خواهد كرد و هم 235 كالری كمتر دریافت خواهید كرد.


تلویزیون را خاموش كنید

تحقیقات نشان داده، تماشای تلویزیون باعث پر‌خوری و افزایش وزن می‌شود. شما موقع دیدن تلویزیون متوجه مقدار غذایی كه می‌خورید نیستید و اغلب بیشتر از حد عادی غذا می‌خورید به‌خصوص اگر برنامه‌ای كه می‌بینید پرهیجان و جالب باشد مثل یك سریال پرطرفدار یا فوتبال حساس. در نتیجه بهترین كار این است كه موقع غذاخوردن تلویزیون را خاموش كنید یا این‌كه دست‌كم موقع دیدن برنامه‌های جالب غذا و تنقلات را كنار بگذارید. با این كار تا 44 درصد كمتر غذا خواهید خورد.

لاغری ناخودآگاه:   با خاموش كردن تلویزیون جدا از صرفه‌جویی در مصرف برق 876 كالری هم كمتر غذا خواهید خورد.


با وسواس غذا بخورید

متخصصان تغذیه توصیه می‌كنند، برای كمتر خوردن، حواس‌تان به 3 لقمه اول غذا باشد و آن را به آرامی بجوید. با این كار احساس سیری سریع‌تر در شما ایجاد شده و در مدت زمان كوتاه‌تری گرسنگی‌تان برطرف می‌شود. تحقیقات نشان داده، آرام‌تر غذا خوردن میزان كالری دریافتی را تا 10 درصد كاهش می‌دهد. بدین‌ترتیب پیام سیری كه از مغز مخابره می‌شود فرصت كافی دارد تا شما را از خوردن منع كند.

لاغری ناخودآگاه: اگر آرام و با حوصله غذا بخورید هم غذا راحت‌تر هضم و جذب می‌شود و هم این‌كه تا 100 كالری كمتر وارد بدن شما خواهد شد.


به سایز غذا دقت كنید

متخصصان تغذیه معتقدند، اگر غذا را در بشقاب‌های كوچك بریزید كمتر غذا خواهید خورد. این یك حقه قدیمی برای لاغری است. در تحقیقی كه اخیرا توسط دانشمندان آمریكایی انجام شده از 85 نفر خواسته شد تا برای خودشان بستنی بریزند. انتخاب ظرف و قاشق به‌عهده خود شركت‌كنندگان بود. افرادی كه از كاسه‌های بزرگ استفاده كردند 31‌درصد و افرادی كه از قاشق‌های بزرگ استفاده كردند 5/14 درصد بیشتر بستنی خوردند.

لاغری ناخودآگاه:  با استفاده از بشقاب‌های كوچك هم مایع ظرفشویی كمتری مصرف كنید و هم 90 كالری كمتر بخورید!


كمی تغییر بد نیست

سعی كنید زندگی‌تان مثل یك آدم ماشینی نباشد برعكس هر چند وقت یكبار با تغییر در شیوه انجام كارها عادات قبلی را بشكنید چون بنابر نظر متخصصان روان‌شناسی چسبیدن به عادت‌های تكراری و ماشینی می‌تواند باعث چاقی شود. لازم هم نیست این عادات حتما غذایی باشند مثلا روزنامه دیگری را بخوانید یا با دوستان دیگر‌تان صحبت كنید. بدین‌ترتیب بدن شما از حالت اتوماتیك خارج شده و وقتی به سوپر‌ماركت می‌روید تاثیر خود را در خریدن مواد‌غذایی نشان می‌دهد.

لاغری ناخودآگاه:   با ایجاد شرایط جدید و دقت مجدد به كارهایی كه انجام می‌دهیم 681 كالری كمتر خواهید خورد.

منبع: برترین ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha