دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 44254

تمیز کردن لکه های غذا از روی گاز یا فر و یا برطرف کردن بوی نامطبوع کپک از یخچال راهکارهای خاص خود را دارد. در این مطلب به نکات خانه داری اشاره شده است که خواندن آن را به خانم های خانه دار به خصوص در این ایام که روزهای خانه تکانی آخر سال است ، پیشنهاد می کنیم.

سلامت نیوز : تمیز کردن لکه های غذا از روی گاز یا فر و یا برطرف کردن بوی نامطبوع کپک از یخچال راهکارهای خاص خود را دارد. در این مطلب به نقل از «Readersdigest» به نکات خانه داری اشاره شده است که خواندن آن را به خانم های خانه دار به خصوص در این ایام که روزهای خانه تکانی آخر سال است ، پیشنهاد می کنیم.

*برای از بین بردن بوی نامطبوع آشپزخانه یا یخچال، پنبه ای آغشته به وانیل را در بشقابی بگذارید و در آشپزخانه یا داخل یخچال قرار دهید.

*برای از بین بردن کپک ایجاد شده در حمام، ۳ سهم سفیدکننده را با یک سهم آب مخلوط کنید، در شیشه اسپری بریزید و روی کپک ها بپاشید.

*برای این که ظروف خوب تمیز شود، چند قاشق غذاخوری سرکه به مایع ظرفشویی اضافه کنید. سرکه، چربی را از بین می برد و باعث براق شدن ظروف می شود.

*برای سفید کردن سینک ظرفشویی قدیمی ، نصف پیمانه نمک در سینک بریزید و با تکه لیمو بکشید. پس از چند دقیقه آن را با آب بشویید.

*برای تمیز کردن شیشه ها، روزنامه را به کمی سرکه آغشته کنید و شیشه ها را بکشید. سپس با روزنامه خشک یا پارچه روی آن بکشید.

*پس از بهبود بیماری به خصوص بیماری های ویروسی، اسباب بازی کودک را بشویید تا از بازگشت بیماری او جلوگیری شود.

*برای پاک کردن لکه های مداد شمعی، از اسفنج مرطوب و خمیر دندان استفاده کنید. توجه داشته باشید خمیر دندان را به آرامی روی دیوار بمالید.

*عکس برگردان های روی چوب را با سرکه سفید کمی خیس کنید تا پس از چند دقیقه به راحتی کنده شود.

*برای تمیز کردن غذای سر رفته روی گاز و یا در فر، بلافاصله نمک روی قسمت کثیف بریزید و پس از خنک شدن فر را با اسفنج مرطوب تمیز کنید.
منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha