دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 44255

«لیمو» موجود در لیموشیرین و لیموترش به سم زدایی كه ازطریق هورمونهای مواد غذایی وارد خون شده اند، كمك می كند.

سلامت نیوز : «لیمو» موجود در لیموشیرین و لیموترش به سم زدایی كه ازطریق هورمونهای مواد غذایی وارد خون شده اند، كمك می كند.
برخی از هورمونها و داروها از طریق گوشت حیوانات به بدن انسان وارد می شود و بیشترین اندامی را كه درگیر می كند، كبد است.كبد مهم ترین عضوی است كه در بدن وجود دارد و به سمیت زدایی مواد هورمونی كمك كرده و آن را به شكل محلول در آب تبدیل می كند و ازطریق ادرار دفع می شود.

مصرف موادغذایی حاوی هورمونها و داروهای شیمیایی كبد را تحت تأثیر قرار می دهد و موجب بروز مشكلاتی می شود و بسیاری از افرادی كه این نوع مواد را مصرف می كنند دچار بروز موهای زائد در بدنشان می شود.آنزیم هایی در كبد وجود دارند و مصرف برخی از موادغذایی مانند انار می تواند به تقویت این آنزیم ها كمك كند و خون را تصفیه می كند.

موادغذایی كه دارای رنگدانه ها هستند موجب تقویت آنزیم های كبدی می شود و داروها و مواد سمی كه وارد خون شده است را پاك می كند.مصرف برخی از موادغذایی مانند لیموترش و لیموشیرین به دلیل داشتن آنزیم لیمونن به سم زدایی هورمونهایی كه از طریق برخی از مواد غذایی وارد بدن شده است كمك می كند.در انار آنزیمی به نام لیكوپن وجود دارد كه در سم زدایی خون موثر است. البته تمام موادغذایی سرشار از رنگدانه های قرمز، بنفش و نارنجی سرشار از آنتی اكسیدان هستند كه خون را تصفیه كرده و عامل بیماری، هورمونها و داروها را از خون پاك می كند.
منبع :روزنامه کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha